Cicle John Cage a la Fundació Antoni Tàpies

John Cage no establia distinció entre un concert, una conferència o un article, perquè per ell tot forma part de la continuïtat que existeix entre l'art i la vida. Des d'aquesta consideració, és fonamental donar a conèixer el seu llegat amb propietat i rigor, i posar-lo en joc en el context artístic, intel·lectual i social d'avui, mantenir aquesta continuïtat amb una proposta de xerrades, conferències, discussions i concerts en un mateix espai i temps, que ajudi a la comprensió del fet que fer música i preocupar-se per la música és també preocupar-se i ocupar-se de la societat.

Lectura d'extractes d'Empty Words, de John Cage, a càrrec de Tom Johnson

Dijous 22 de novembre de 2012, a les 19.00 h

Llegir un text de John Cage suposa haver diluït la dualitat entre superfície i contingut, entre significat i significant. Llegir és, sobretot, posar la veu en moviment, engendrar una gestualitat altra en què s'obre una nova oïda. Amb aquesta oïda que cal 'treballar', Tom Johnson presta la seva veu als textos de Cage. El músic oferirà uns extractes d'Empty Words, un text dels anys setanta en què Cage va buidant les paraules fins a fer sentir la continuïtat entre paraula i música.

Més informació.

 

Mallarmé revisé o Malarmat (re)visat, performance a càrrec d'Esther Ferrer

Divendres 23 de novembre de 2012, a les 19.00 h

Performance a càrrec d'Esther Ferrer. Després de la performance tindrà lloc una conversa entre l'artista i el públic.

Més informació.

 

Interpretem John Cage

Dissabte 24 de novembre de 2012, a les 18.00 h

Com a continuació del projecte ArtsSònica, iniciat el 2011, i amb motiu del centenari del naixement de John Cage, dediquem unes jornades a escoltar la seva música i a reflexionar sobre el sentit que la seva obra pren en relació a la creació musical i artística contemporània.

Programa del concert:
Thirteen per a 13 intruments interpretat per bcn216.
Entre 1987 i 1992 John Cage escriu les Number Pieces, a les quals pertany Thirteen, de 1992. El títol indica el nombre de músics que interpreten l'obra. Amb una duració de 30 minuts, l'obra fou composta per a flauta, oboè, clarinet, contrabaix, trompeta, trombó, tuba, dos percussionistes, dos violins, viola i violoncel.

44 Harmonies From Appartment House 1776 per a quartet de corda, interpretat per Experimental Funktion.
El material musical d'aquesta obra per a quartet (vocal o instrumental), parteix d'una selecció d'obres d'altres compositors. Cage realitza alteracions d'aquest material fent ús de l'I-Ching, cosa que dóna lloc a les 44 harmonies. L'obra fou composta amb motiu de la commemoració del dos-cents aniversari de la independència dels Estats Units.

Intèrprets:
Experimental Funktion. Experimental Funktion és una plataforma d'investigació i d'interpretació de música experimental fundada el 2011 i amb seu a Barcelona. Integrada per Vera Martínez Mehner, violí; Jonathan Brown, viola; Cati Reus Gelabert, violí; i Erica Wise, violoncel.

bcn216. Fundada el 1985 pel director d'orquestra Ernest Martínez Izquierdo i el flautista David Albet, que n'és el director artístic des de 2008, bcn216 és una formació instrumental dedicada al repertori contemporani. Integrada per: David Albet, flauta; Loles Chiralt, oboè; Xavi Castillo, clarinet; Laura Serra, fagot; Carlos Mejías, trompeta; Gabriel Mateu, trombó; Juan Bautista Domènech, tuba; Robert Armengol i Núria Andorrà, percussió; Sergi Claret i Elena Rey, violins; Anna Aldomà, viola, Marc Galobardes, violoncel.

Més informació.

 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada