Sant Andreu Contemporani adjudica les seves tres noves residències #beques












Sant Andreu Contemporani adjudica els tres tallers del seu programa de residències a Ro Caminal, Daniel Moreno i Ariadna Parreu. El jurat de Sant Andreu Contemporani - Programa de Residències 2014 ha adjudicat els tres tallers de Fabra i Coats - Fàbrica de Creació de Barcelona a Ro Caminal, Daniel Moreno i Ariadna Parreu.

Els artistes residents disposaran conjuntament de febrer a desembre de 2014 d'una zona diàfana de 160 m2 situada a la segona planta de Fabra i Coats, així com d'una borsa de treball, per a cada un d'ells, de 1.200 € per a la realització de la proposta que van presentar a la convocatòria. També comptaran amb el suport i el seguiment de l'equip de Sant Andreu Contemporani i rebran regularment, en els seus espais de treball, la visita de comissaris, crítics i altres agents del sector de les arts visuals contemporànies.

Els projectes produïts s'han de presentar dins de la programació de Sant Andreu Contemporani 2014. Els tres artistes seleccionats hauran de signar els seus contractes el proper dijous 30 gener 2014 a Sant Andreu Contemporani. Queden com a residents suplents Ferran Lega i Vicky Méndiz.

Projectes seleccionats

Una comissió formada per Jacobo Bugarín i Mónica Cabo (artistes visuals), Lluc Mayol (impulsor de projectes culturals) i Silvia Muñoz d'Imbert(historiadora i crítica d'art) ha seleccionat els següents projectes:

GLOBAL HAPPYNESS/ LOCAL TALES, de Ro Caminal

GLOBAL HAPPYNESS/ LOCAL TALES és una investigació audiovisual sobre el cercle tancat que exerceix el neoliberalisme en relació a les emocions negatives del subjecte contemporani; afavorint la seva aparició, la seva descontextualització social, la seva patologització, l'establiment de la relació pacient-consumidor/solución-mercancía i el seu ús com a mitjà de control social i econòmic -polític. El projecte realitza un vaivé entre alló global i les seves expressions locals en el nostre context, i es formalitzarà en una instal·lació videogràfica que combini el material procedent de la fase d'investigació en un registre que oscil·la entre el documental simbòlic i el video-assaig, alternant imatges d'arxiu i imatges de producció pròpia.

Parcel·la / The morning trumpet, de Daniel Moreno

A partir de la profanació d'un acte sagrat i del procés de consagració d'un objecte/dispositiu comú, Daniel Moreno aconseguirà que l'objecte s'elevi sobre la fina pel·lícula que separa les dues esferes. Un projecte especulatiu que parteix del text Profanacions del teòric italià Giorgio Agamben i que suggereix un espai de trànsit on s'evidencia el significat epistemològic de la religió: allà on es reflecteix la separació entre alló terrenal o humà i el que és elevat o diví.

sider-, d'Ariadna Parreu

sider- s'origina a partir de la contraposició temporal entre l'Edat de Ferro (1.200 aC), període en el qual es descobreix i popularitza el ferro, i els primers objectes trobats d'aquest material que daten del 4.000 aC. No es tracta d'un error cronològic. És senzillament que la font d'extracció del material és totalment diferent: el ferro dels objectes més antics procedeix de l'espai, dels meteorits o siderits. A partir d'aquesta paradoxa temporal, Ariadna Parreu construirà un espai de reflexió a través de peces de diferent format (tres instal·lacions, una maqueta i un vídeo en 3D) on conflueixen el cosmos, les pirámedes i les pedres sagrades, l'estudi de la cimática i l'obscurantisme de les llegendes artúriques.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada