Barcelona, Catalonia | 'Flyer' de Luís de Lleó | Galeria Marc Domènech


Inauguració: 3 d'octubre 2014 a les 19.30h.
 
Coincidint amb el fet que enguany es celebra el 25è aniversari de l'establiment de Lluís Lleó a Nova York, la Galeria Marc Domènech ha decidit organitzar "Flyer", una exposició que presenta un conjunt de 40 obres, entre olis i papers, realitzats entre el 2013 i 2014.
Aquesta mostra ofereix un ampli recorregut per la recent trajectòria creativa de l'artista la qual es caracteritza per combinar formes geomètriques, angulars i intimidants, amb seductores nebuloses generant així un contrast poètic entres dos entitats aparentment distants. Tant els seus delicats i suggerents papers, com les seves elegants i depurades teles evidencien ara un marcat interès per un sintetisme pur i penetrant. 

Tal i com expressa Pilar Parcerisas en el text "S'aprima la llum i s'eixampla la foscor": L'obra de Lluís Lleó s'ha tornat els darrers anys més espiritual, reflexiva i sintètica, lluminosa i nocturna, orientalitzant sense perdre el seu bagatge clàssic occidental i ha introduït una nova carta de colors més radicals i purs també, com el verd (...), el porpra, el violeta de cobalt, o el blau, aquest darrer en homenatge a un altre pintor i escultor tocat per la filosofia zen: Pablo Palazuelo, que va trobar l'espiritualitat a través de la geometria, com a mesura de la bellesa en l'espai i el temps.

I no només Palazuelo trobem en l'orbita de l'artista; Ellsworth Kelly, Agnes Martin, l'escultor Noguchi o l'arquitecte Siza son creadors que també han estat un referent per a Lluís Lleó així com el recentment desaparegut Antoni Tàpies a qui Robert Hughes anomenava en un text de fa 12 anys mentre feia una conjectura sobre l'obra de Lluís Lleó. Per a Hughes en el 2002 les pintures de LLeó ja representaven un canvi de direcció (...) que apunta cap a un art que, malgrat la seva complexitat, busca un vincle explícit, inclús antiirónic, amb el món natural. Perquè en una època dominada per altres medis, la ironia ha deixat de ser la protectora de l'art per convertir-se en la seva enemiga.
Veig a Lleó com a part d'aquest procés.

Un procés que recupera i amplia la nostra connexió sensible amb el món i que, per tant, ens ofereix elements de la veritat que busquem. Es molt probable que, quan revisem la seva trajectòria d'aquí a vint anys, l'aparició de Lleó ens sembli comparable en importància als ja llunyans inicis de Tàpies. Fi de la conjectura.

+info

Coincidiendo con el hecho que este año se cumple el 25 aniversario del establecimiento de Lluís Lleó en Nueva York, la Galeria Marc Domènech ha decidido organizar "Flyer", una exposición que presenta un conjunto de 40 obras, entre óleos y papeles, realizados entre 2013 y 2014.

Esta muestra ofrece un amplio recorrido por la reciente trayectoria creativa del artista, la cual se caracteriza por combinar formas geométricas, angulares e intimidantes, con seductoras nebulosas, generando así un contraste poético entre dos entidades aparentemente distantes. Tanto sus delicados y sugerentes papeles, como sus elegantes y depuradas telas evidencian ahora un marcado interés por un sintetismo puro y penetrante. 

Tal y como expresa Pilar Parcerisas en el texto "Se adelgaza la luz y se ensancha la oscuridad": La obra de Lluís Lleó se ha vuelto en los últimos años más espiritual, reflexiva y sintética, luminosa y nocturna, orientalizante, sin perder su bagaje clásico occidental y ha introducido una nueva carta de colores, más radicales y puros también, como el verde (…), el púrpura, el violeta de cobalto, o el azul, este último en homenaje a otro pintor y escultor tocado por la filosofía zen: Pablo Palazuelo, que encontró la espiritualidad a través de la geometría, como medida de la belleza en el espacio y el tiempo.

Y no sólo Palazuelo encontramos en la órbita del artista; Ellsworth Kelly, Agnes Martin, el escultor Noguchi o el arquitecto Siza son creadores que también han sido un referente para Lluís Lleó, así como el recientemente desaparecido Antoni Tàpies a quien Robert Hughes nombraba en un texto de hace 12 años mientras hacía una conjetura sobre la obra de Lluís LLeó. Para Hughes, en 2002 las pinturas de Lleó ya representaban un cambio de dirección (…) que apunta hacia un arte que, aun siendo complejo, busca un vínculo explícito, incluso antiirónico, con el mundo natural. Porque en una época dominada por otros medios, la ironía ha dejado de ser la protectora del arte para convertirse en su enemiga.
Veo a Lleó como parte de ese proceso.
Un proceso que recupera y amplía nuestra conexión sensible con el mundo y que, por tanto, nos ofrece elementos de la verdad que buscamos. Es muy probable que, cuando revisemos su trayectoria dentro de veinte años, la aparición de Lleó nos parezca comparable en importancia a los ya lejanos inicios de Tàpies. Fin de la conjetura.

+info

Galeria Marc Domènech
Ptge Mercader 12, bxs
08008 Barcelona
http://www.galeriamarcdomenech.com/ca/exposicions-pintors-barcelona/flyer
 
Horari
Dilluns a divendres de
10h. - 14h. i de 16.00h. - 20.00h.

Dissabte cita prèvia

#ca #exposicions #inauguracions

Entrades populars