Jan Fabre exposa a Girona















Obra de Jan Fabre titulada 'Scarabée', presentada a París


El controvertit artista belga Jan Fabre exposa des d'avui fins al pròxim 7 de gener una selecció d'obres inèdites a la Sala d'Exposicions de la Rambla de Girona; d'aquesta manera es converteix en el primer autor estranger que exposa en aquest espai. Si bé Fabre és conegut a Catalunya sobretot per l'escenografia, a la mostra combina aquesta faceta amb el dibuix, l'escultura, el cinema, el teatre i, fins i tot, l'edició d'una revista de pensament que ell mateix dirigeix.

En l'exposició, que porta per títol 'L'home que escriu sobre l'aigua', es podran observar per primera vegada un grup d'escultures de bronze, entre elles un autoretrat a mida real i una instal·lació de 10 metres quadrats, totes elles peces inèdites. La temàtica insertívora, la transformació del propi cos i la pell entesa com una armadura són algunes de les constants de la mostra. "L'escarabat és per a mi la memòria de la vida", assegura l'artista, conegut com a "autor de la metamorfosi".

Tot i que les Sales Municipals d'Exposició de Girona ja han comptat amb mostres d'art de catalans i espanyols amb projecció internacional com Evru, Muntadas, Canogar o Eulàlia Valldosera, aquesta és la primera vegada que acullen l'obra d'un autor estranger. Per aquest motiu, l'artista ha realitzat una sèrie d'obres especialment pensades per a la mostra. A més de l'exposició, l'autor belga participarà de nou a Girona en el Festival Temporada Alta amb una instal·lació de vídeo titulada 'L'àngel de la mort', durant els dies 17 i 18 de novembre. Fabre ja va participar fa dos anys en aquest festival de tardor amb l'obra 'Quando l'uomo principale è una donna'. En aquest espectacle, Fabre busca la bellesa absoluta i l'espiritualitat entre l'ordre i el caos. Les imatges de vídeo aniran acompanyades de la interpretació del saxofonista Éric Sleichim i de la ballarina Ivana Jozic. En el muntatge es recreen tres esperits: l'artista Andy Warhol, el ballarí William Forsythe i el propi Jan Fabre, que reflexiona sobre l'ambigüitat sexual i la condició de l'artista.