Picasso i el circ

















El Museu Picasso de Barcelona repassa en una exposició la passió de l'artista malagueny pel món del circ a través d'aproximadament 300 obres entre pintures, escultures, dibuixos, gravats i ceràmiques i que serveix de colofó a la programació especial Picasso 2006 BCN.

'Picasso i el circ', que es podrà veure al museu barceloní a partir d'avui i fins al 18 de febrer, reuneix obres de museus i col·leccions particulars en la més àmplia exposició dedicada al pintor sobre aquesta temàtica i reflecteixen com l'ambient circense va estar molt present al llarg de tota la trajectòria del pintor malagueny, arribant a forma part les seves figures de l'imaginari col·lectiu. Entre les peces més destacades de l'exposició figuren 'Familia de Arlequín', de 1909, els estudis per al ballet 'Parade', els retrats del seu fill Paulo com l'arlequí 'Pierrot', les ceràmiques, la col·lecció de màscares, l'oli 'Pierrot' de 1918, o 'Barraca de feria', l'última adquisició del Picasso de Barcelona.

El fet de poder tenir 44 pintures, 142 dibuixos, 19 ceràmiques, 46 gravats, una escultura i 15 màscares de l'artista, a més de 20 fotografies, es deu a les "complicitats" que ha sabut aconseguir el Museu Picasso, segons la seva exdirectora i comissària de la mostra, Maite Ocaña, qui ha destacat que inclou peces que no s'havien vist en públic.

La passió de Picasso pel món del circ ja va sorgir en el seu pas per Barcelona a finals del segle XIX, però és en la seva estada a París on és visitant freqüent dels circs ambulants, en especial del Circ Medrano, en què actuaven molts artistes espanyols. Una de les comissàries de l'exposició, Dominique Dupuis-Labbé, ha explicat que en aquesta primera etapa reflectia "la vida quotidiana" del circ, amb una ambientació en els arlequins i saltimbanquis molt pròxima a la Commedia dell'Arte.