Jaume de Córdoba a L'ARTLOFT de Reus














La Sala d’art contemporani ARTLOFT (c/ Campoamor 2, Reus) ens ofereix aquests dies l'exposició "Rumbs", de Jaume de Córdoba, una exposició on l’escultura gira entorn de l’aigua com a conductora de les nostres vides.

Jaume de Córdoba va néixer a Barcelona el 1961. És doctor en Belles Arts, professor titular de la Universitat de Barcelona i antic professor d’escultura de la “Llotja” (Escola d’arts i oficis) de Barcelona. Ha realitzat exposicions individuals a ciutats com Barcelona, Madrid, Girona, Manresa i La Haia. I també n’ha realitzat de col·lectives a Espanya, França, Holanda, Gran Bretanya, Alemanya i Itàlia. Realitza escultura pública com la de la població de Les Franquesses del Vallés.

Jaume de Córdoba ens aproxima amb Rumbs als camins de treball, destins de les formes i de les matèries acompanyat de l'elaboració. Una elaboració que té el seu orígen en la captura de temps més memòria i sumats en la paraula MAR . L’obra se sent fortament implicada per les lectures surrealistes com les de Vicente Aleixandre. En la seva obra hi representa el Mediterrani, les ones, el moviment fluid, la suspensió d’aromes i la sal. La figura humana hi és present com un fragment de vida capturat dins d’aquest esdevenir de la vida.

El material de les seves escultures són els que ell s’hi sent especialment vinculat com el ferro colat, la fusta i la pedra que li permeten la seva recerca amb la vibració de la matèria i el gest. És molt interessant el valor presencial de les obres on la solidesa de l’objecte i el pes en l’espai no deixen lloc al poder-se evitar en el camí.

Jaume de Córdoba realitza unes dotze escultures per any. Són escultures irrepetibles i peces úniques que es converteixen en contes breus però no efímers.

Entrades populars