'Lluerna Ulls' de Mar Arza


Mar Arza

La Capella de Sant Roc de Tarragona presenta l'exposició 'Lluerna Ulls' de Mar Arza que es podrà veure fins el 8 d'abril. La foscor inunda l’espai en una intervenció on, curiosament, la claror és una de les protagonistes. La llum, els fars (o lluernes) d’on aquesta emergeix amb la seva capacitat alhora orientadora i enlluernadora; i les paraules que, alliberades del text que les contenia, projecten ombres xineses als murs de la capella com frescos improvisats. Mar Arza deslliga les paraules dels llibres en què intervé en tant que proveïdors d’una lectura lineal preconcebuda, retallant-les, modificant-les, enganxant-les, enfilant-les… per, bé a assenyalar els buits dins les pròpies pàgines, bé a proposar una acurada reconstrucció dels mots extrets en nous contexts.

Escultora de paraules, l'artista, una vegada més les descús pacientment dels seus relats originals per embastar amb elles noves significacions conceptuals, verbals, plàstiques; i, d’aquesta manera,
amb la seva no-escriptura, rescriure els llibres que manipula tot creant la darrera de les seves
poètiques intervencions.

[bio] Mar Arza (Castelló, 1976) va estudiar Belles Arts a la Universitat Politècnica de València, amb un període d’intercanvi a la Carnegie Mellon School of Art, Pittsburgh, EEUU. Amb una beca de la Fundació Canyada-Blanch, va ampliar estudis de postgrau (MA) a la Winchester School of Art, Anglaterra, on va iniciar una recerca visual del llenguatge. Ha exposat a la Galeria Cànem de Castelló, Galeria Sicart de Vilafranca del Penedès i Horrach-Moyà, a Mallorca. Ha participat els darrers anys a fires com ARCO, ArtMiami i ArteSantander amb la Galeria Cànem. Va ser seleccionada com artista resident al centre de producció Experimentem amb l’Art amb el qual va col·laborar en diferents projectes expositius i pedagògics. Darrerament va ser guardonada amb la beca de perfeccionament d’Arts Plàstiques de la Fundació Davalos-Fletcher. La seva trajectòria condensa un intens debat al voltant de les paraules i la seva dimensió visual i matèrica, establint un diàleg amb el tal volta rígid format del llibre. La lectura esdevé així un camp expandit on el pensament amplia la seva combinatòria. La Galeria Alonso Vidal ha presentat recentment a Barcelona una exposició individual on la seva obra deriva cap a la incisió de les paraules absents i els buits romanents a la pàgina.