'Escultura, potser' a la Fundació Miró


La Fundació Miró presenta fins el 3 de juny, l'exposició 'Escultura, potser' de Claes Oldenburg i Coosje van Bruggen.

La intensa col·laboració entre Claes Oldenburg i Coosje van Bruggen es basa en la combinació de dues identitats fortes i diferents. A través del seu diàleg, articulat en un intercanvi de paraules i d’imatges, els artistes han redefinit el concepte d’escultura afrontant dinàmicament la complexitat del món contemporani. L’exposició Claes Oldenburg Coosje van Bruggen, 'Escultura, potser' documenta la unicitat del recorregut creatiu dels artistes.

L’exposició se centra en els seus últims vint anys, i l’obra Il Corso del Coltello (El trajecte del ganivet) identifica el punt inicial del projecte expositiu. La performance, que va tenir lloc a Venècia el 1985, així com les obres relacionades, revela l’obertura d’Oldenburg i de van Bruggen al diàleg amb l’arquitectura, la literatura i el teatre. Això demostra també l’aproximació específica dels artistes al context urbà, amb la qual declaren la seva valenta decisió d’actuar fins i tot fora de la seguretat que ofereix el museu.

Encara que sovint Oldenburg i van Bruggen treballen en la producció de projectes a gran escala, creant obres públiques en diverses ciutats d’Europa, Amèrica i Àsia, el seu art es desenvolupa en la intimitat de l’estudi i s’alimenta del diàleg incessant entre ells dos. Cada projecte s’elabora per mitjà d’esbossos, dibuixos, estudis i maquetes. Document d’idees en transformació contínua, cadascun d'ells és també una obra independent. Igual que el projecte públic més gran, el més petit dels seus dibuixos representa la profunda anàlisi de formes i continguts que caracteritza la seva recerca. Per mitjà d’una àmplia selecció d’obres, l’exposició pretén oferir al visitant la possibilitat d’observar de prop la seva força dinàmica.

'Escultura, potser' presenta, a més, una selecció d’importants instal·lacions museístiques entre les quals hi ha les seves obres més recents. Reflexions sobre la fragilitat humana o sobre el microcosmos d’esdeveniments que defineixen la vida quotidiana, aquestes obres mostren la capacitat dels artistes de comunicar valors universals més enllà de barreres lingüístiques o culturals.