Tim Biskup a la Iguapop

Tim Biskup reinterpreta l'estudi de la història americana més enllà del seu sentit literal. El que ell busca és connectar metàfores amb la seva vida personal i la seva carrera artística. En la seva exposició "American Cyclops" (Iguapop Gallery, 2006) es va centrar en la història americana primerenca i en el procés pel qual sorgeix la corrupció. El tema subjacent era qüestionar la integritat i la raó de ser d'un mateix. La sensació que generava era d'enyorança d'una Amèrica idealitzada i inspiradora i, en conseqüència, d'un "jo" més ideal.

En els anys posteriors Biskup ha realitzat un treball introspectiu exhaustiu i una sèrie d'exposicions provocatives que han revelat molt sobre l'artista i de les connexions íntimes l'artista amb el seu treball. "Vapor" (Gallery Engler, Berlín, 2006) i "Ether" (Billy Shire Fine Arts, Califòrnia, 2007) eren dues exposicions brutalment emocionals, en les que va presentar sèries de pintures que mostraven els seus sentiments més foscos, combinant ràbia, tristesa i dolor. Les seguir "The Artist In You" (Jonathan Levine Gallery, New York, 2008), un projecte que plantejava reflexions personals sobre el món de l'art; complementant les pintures, es va editar un llibre que incloïa textos càustics i apassionats sobre la matèria.

A la seva més recent exposició, "O / S (Operating System)" (Addict Galerie, París, 2008), va voler materialitzar algunes de les idees formulades en "The Artist In You" mitjançant gestos més simbòlics. Cada pintura es presentava amb un aparatós "sistema" que es feia les vegades per a transportar i mostrar l'obra. En la seva nova exposició individual, "The Mystic Chords Of Memory", Biskup torna a prendre la història americana com a font d'inspiració. En aquesta ocasió, però, després d'haver mostrat el seu costat més fosc en les seves últimes mostres, revisita el tema amb un nou sentit, incloent revelacions sobre el seu país, el seu treball i, en el fons, també sobre si mateix, creant una experiència més celebrar que crítica. L'obra es plena de bellesa i color. Abunda la naturalesa com a tema. Hi ha dones semidespullades doblegades d'alegria i passió en pràcticament totes les pintures. Les composicions són denses, plenes d'imatges que, en molts casos, semblen haver estat pintades les unes sobre les altres. Dóna la sensació que a Biskup se li ha quedat petit l'espai a cada pintura per incloure totes les seves idees, que arriben a quedar comprimides.

Biskup ha dit que amb aquesta exposició vol tornar a mostrar "imatges belles". Però aquestes imatges no són simplement belles, són missatges sobre la seva vida i sobre com se sent al emergir de temps difícils, reagrupament i avançant en un sentit més positiu. El californià Tim Biskup fon en el seu treball l'anarquia de l'skate i el punk rock, l'animació, el còmic underground, Disneylandia i Godzilla, amb la bellesa de la il lustració jazzy dels anys 40 i 50 de clàssics com Jim Flora o Mary Blair. El seu increïble domini del color i estètica es reflecteix no només en les seves pintures originals, sinó també en produccions paral leles que ha desenvolupat des dels anys 80: toys de vinil, llibres, serigrafies, línies de roba i accessoris, etc. Ha col laborat amb artistes de la talla de Mark Ryden o Gary basem i el seu treball ha estat exposat en prestigioses galeries de Los Angeles, New York, San Francisco, Tòquio, Melbourne, París i ara per segona vegada, Espanya.