Inauguració | La bellesa de les línies | Foto Colectània | BCN | 20 juny

 The Pale Yellow Cadillac- Sadie- Portland- Maine- 2010 © Cig Harvey

Exposició:
La bellesa de les línies. Fotografies de la Col·lecció Gilman i González-Falla 

Del

Inauguració: Dijous 20 de juny del 2019, a les 20h.

Fundació Foto Colectània
C/ Passeig Picasso, 14

Barcelona, Catalunya.

Artistes presentats: Berenice Abbott, Ansel Adams, Lewis Baltz, Karl Blossfeldt, Margaret Bourke-White, Bill Brandt, Ed Burtynsky, Harry Callahan, Henri Cartier-Bresson, Larry Clark, Imogen Cunningham, Bruce Davidson, Rineke Dijkstra, Robert Doisneau, William Eggleston, Walker Evans, Robert Frank, Lee Friedlander, Ralph Gibson, Nan Goldin, Lewis Hine, Candida Höfer, Graciela Iturbide, André Kertész, Josef Koudelka, Helen Levitt, Loretta Lux, Man Ray, Sally Mann, Robert Mapplethorpe, Lisette Model, Vik Muniz, Sylvia Plachy, Alexander Rodchenko, Andres Serrano, Aaron Siskind, Alec Soth, Edward Steichen, Louis Stettner, Paul Strand, Thomas Struth, Josef Sudek, Hiroshi Sugimoto, Edward Weston i Minor White, entre d'altres.



L'exposició presenta una selecció d'obres mestres de la història de la fotografia, que són part de la col·lecció de Sondra Gilman i Celso González-Falla. Amb seu a Nova York, la col·lecció inclou més de 1.500 fotografies originals d'alguns dels millors fotògrafs del segle XX i XXI. A través de confrontacions visuals, es convida el visitant a experimentar el poder de la línia fotogràfica a través d'aquests incomparables treballs.

Les obres de Robert Adams, Walker Evans, Rineke Dijkstra, Man Ray, Berenice Abbott i Lee Friedlander, entre altres, més enllà de la seva temporalitat històrica i consideracions geogràfiques, ressonen per les seves correspondències formals.
Al llarg de la història, els fotògrafs sempre han oscil·lat entre dos extrems: la il·lusió mimètica de la realitat i el realç de les qualitats estètiques de la imatge. Ja siguin "línies instantànies” (segons l'expressió d’Henri Cartier-Bresson), línies racionals inspirades en el corrent del New Topographics, o la diversitat de línies corbes del cos humà, en fotografia, la línia estructura i, a vegades, reinventa allò real, fins al punt d'arribar a l'abstracció.

Davant d’una fotografia, fins i tot els espectadors més entesos, sovint observen el món tal com se'ls presenta: escodrinyen el rostre o el paisatge, es meravellen amb els detalls, les vestimentes de moda o les expressions en les cares dels nens. Poden oblidar que en realitat estan mirant un tros de paper, tan pla com una pàgina de llibre o un dibuix. Fascinats per la il·lusió mimètica, tal vegada ni tan sols vegin les línies -rectes, corbes, obliqües- que en realitat formen la base de la composició fotogràfica.

La col·lecció de Sondra Gilman i Celso González-Falla revela el plaer dels col·leccionistes que adquireixen les seves fotografies sobretot per preferència personal, mantenint una relació quotidiana i privada amb les imatges. Més enllà d'aquest vincle privat, l'exposició convida el visitant a realitzar un viatge estètic: les confrontacions formals s'alliberen del seu context cultural i històric per a permetre que l'espectador experimenti la seva pròpia relació personal i sensible amb la imatge fotogràfica.


Exposició produïda pel Musée de l'Elysée , Lausana.

Comissàries: Pauline Martin, Conservadora, i Tatyana Franck, Directora, Musée de l'Elysée, Lausana.

Exposició organitzada amb la col·laboració especial de la Fundació Banc Sabadell
 
Més informació