Cinquena edició del Konvent a l'Antic Teatre | Konvent de Cal Rosal | Barcelona | 29-30 oct.


KONVENT ARRIBA A BARCELONA
29 i 30 d'octubre del 2020, a les 20h

Amb les entrades exhaurides arriba la cinquena edició del KONVENT A L’ANTIC, l’oportunitat anual per conèixer a Barcelona creacions d'artistes residents al Konvent de Cal Rosal, un antic convent de finals del XIX reconvertit en un centre artístic pluridisciplinari, autogestionat.

Seleccionem dues propostes escèniques d'artistes residents al Konvent durant aquesta temporada. Una aposta que prioritza els nous llenguatges, el risc, el missatge i el mètode de treball per davant del resultat final i, que per tant, mostren obertament el procés viu de creació vinculat a les particularitats de cada peça extrema.

Com l’Antic Teatre, el Konvent és un revulsiu cultural: un espai per a l’art i, alhora, una manera de fer i entendre la cultura arrelada al territori. Rastrejar i observar constantment l’entorn artístic, potenciar i donar visibilitat, són algunes de les tasques obligades d’un i altre espais. Del binomi Antic Teatre-Konvent han sortit molts projectes amb ampli recorregut, com Rebota rebota y en tu cara explota, d’Agnés Mateus i Quim Tarrida, Premi de la Crítica Noves Tendències 2017, Premi FAD Sebastià Gasch Aplaudiment 2018 i Premi Butaca 2018 Noves Aportacions Escèniques.

Antic Teatre
Carrer Verdaguer i Callís, 12 
Barcelona, Catalunya

+ informació


29 d’octubre del 2020, a les 20:00h

JANIKA
Inmunda (circ / Work in progress)

La intimitat del pensament davant del mirall en una cambra de bany. La diversitat que existeix entre l’espai on ens permetem veure’ns, sentir-nos, escoltar-nos i el que exposem de nosaltres mateixos. Una màquina d’escalfar cera depilatòria, una cadira giratòria, una persona esperant-se a si mateixa. El ritu de l’aparença. El gust de fer-ho, l’afartament de repetir-ho, la decadència de la qual ens ocultem.

Juana O. Kippes (Buenos Aires, Arg.) 1990.

A Brussel·les, entre el 2012 i el 2016, s’especialitza en verticals i contorsió (Slava Kukuixkin), i dansa contemporània (DansCentrumJette). A Tolouse, entre el 2016 i el 2017, continua l’entrenament (Pascal Angelier) i s’inicia en la dansa buto (Imre Thormann, Natsu Nakajima, Atsushi Takenouchi). En 2018, integra el col·lectiu NANAKI de teatre antropològic dirigit per Samuel Nuñez (Barcelona). En 2019 inicia la creació de immunda, i la companyia JANIKA. A l’abril de 2020, és seleccionat en el Laboratori, Cos i Territori, dirigit per Marta Galán, Sergi Parès i Aina Alegre, finançat per La Central de Circ, El Graner i El Mercat de les Flors.


30 d’octubre del 2020, a les 20:00h

Elias Miguez /cía. layaya
Vida, muerte y resurrección (Noves dramatúrgies / estrena)

Vida, muerte y resurrección persegueix l’objectiu de rescatar la figura de Britney Spears, icona indiscutible de la cultura pop, com una figura de la cultura contemporània general entorn a la qual generar reflexions sobre la manera en què ens comportem, ens relacionem i co-existim. També està motivada pel desig de construir quelcom propi, quelcom que referit a la pròpia vida pot ressonar amb i en altres.

Aquesta és una experiència egòlatra, un exercici que persegueix indagar en la singularitat de tot el que un és, insistint en una forma de reorganitzar, de revisualitzar el món a partir d’un jo capaç d’enunciar-se sense entremitjos i de construir narratives sobre la base d’aquesta individualitat.

Elias Miguez és graduat en la llicenciatura de composició coreogràfica per la Universidad Nacional de las Artes (Argentina). Des de 2014 dirigeix els seus propis espectacles estrenats a Buenos Aires: Sexo De-vil, Abortar la Danza i El verano. El 2017 dirigeix la residència de creació a Montevideo, Uruguai: No hay que cien años ni cuerpo que lo aguante.

Horta i André Uerba (Naves Matadero), Monica Runde (Sala Cuarta Pared i FITTCAT), i Sergio Martínez Vila i la plataforma Perfoming Gender (Conde Duque).

El 2020 crea Vida, muerte y resurrección (Konvent) i més tard és convidat a participar a la cinquena edició del Konvent a l’Antic.


.