Denuncien l'escassa inversió cultural de l'Estat a Catalunya

L'informe 2009 del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (Conca) adverteix una escassa inversió de l'Estat a Catalunya per a cultura per ciutadà, i una falta d'internacionalització de la cultura catalana excepte en la llengua, ha dit avui en roda de premsa el seu president, Francesc Guardans.

Amb dades del 2008, l'Estat ha aportat 7,61 euros per habitant a Catalunya, gairebé la meitat que la mitjana espanyola (12,75 euros), i quatre vegades menys que la comunitat de Madrid, que encapçala la llista amb 28,81 euros per habitant. Aquestes diferències "flagrants i clarament desfavorables" per a Catalunya se suavitzen si s'analitzen les subvencions i inversions de l'Estat en cultura per autonomies, ja que Catalunya ocupa la segona posició des de 2006 --després de Madrid, amb entre el 30% i el 44%, segons l'any--, amb percentatges que van del 9,5% al 14,2% del volum total de diners repartit per l'Estat, segons l'any que s'analitzi.

La institució cultural catalana amb més suport econòmic estatal és el Liceu, amb 12.918.000 euros el 2008, seguida del Mnac (4.115.000), xifres que l'estudi compara amb les quals van rebre aquest any "institucions similars" de Madrid, com el Teatro Real (19.093.000 euros) i el Museu del Prado (33.897.000). "No farem victimismes ni reivindicacions permanents, però una coresponsabilitat sí que demanem", ha dit Guardans.

Un detall que destaca l'informe és que de la partida dedicada a l'acció exterior o estatal, la despesa de l'institut Cervantes és, per si sol, superior als diners que rep Catalunya de l'Estat. Guardans ha considerat necessaris "augments pressupostaris suficients" perquè l'Institut Ramon Llull (IRL) tingui recursos per internacionalitzar les disciplines artístiques i culturals catalanes en el seu conjunt, com ja fa amb la llengua.

Guardans, que ha entregat aquest matí l'informe al president del Parlament, Ernest Benach, davant del conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, l'ha presentat després davant de representants del món de l'art i la creació a l'Antic Teatre de Barcelona.

Després de ser el primer informe, no l'han limitat a dades d'un any natural, i han sobrepassat el 2009 "quan ha calgut" per reflectir la situació de la cultura a Catalunya. Ha clamat, en tot cas, que "en països similars" a Catalunya hi ha "molta més informació i més actualitzada" de la que ells han pogut disposar aquí.

Aquesta primera radiografia general de la cultura, feta en sis mesos i amb una "àmplia participació" --perquè l'ha redactat el Conca però "és resultat d'escoltar molta gent" de sectors culturals-- donarà lloc a un pla estratègic.

Després d'un diagnòstic general, l'estudi fa una anàlisi puntual de totes les expressions culturals. En música, Guardans ha observat que "sobren regulacions, falten sales" perquè cal implementar una política estratègica en l'organització de concerts, i "quantes més restriccions, més difícil que la gent s'atreveixi a obrir una sala", ha estimat.

La dansa passa per una "greu disminució de la contractació" --entre 2005 i 2008 ha caigut un 20%--, i el circ té poques possibilitats d'actuar en sales per qüestions tècniques i de seguretat, de manera que professionals catalans es veuen obligats a treballar fora de Catalunya, "amb la consegüent fuga de valors".

De les arts escèniques, el teatre és el que gaudeix de més bona salut, però té un desequilibri territorial i una "greu" fragmentació de l'àmbit català. "Cal evitar el centralisme de Barcelona en detriment de la resta de poblacions catalanes", ha dit Guardans.

La cultura és, segons ell, el que pot fer que la societat en plena crisi sigui "més rica i forta", pel que ha demanat mirar-la com a inversió, no despesa. A més, pot tancar "la bretxa" que hi ha respecte a la nova immigració i evitar noves formes d'exclusió.

Al final, el Conca assumeix 25 compromisos, com impulsar la consideració de la cultura com un bé públic comú i la democratització de la cultura, que en alguns casos són deures propis, i en altres, aspectes a fomentar./EF

Exposició de Mònica Vilert a Mataró

Exposició Paisatge, de Mònica Vilert, que s'inaugura aquest proper divendres 2 de juliol, a les 19:30h, a la Sala d'Exposicions del Col·legi d'Aparelladors (Pl- Xammar, 2 - Mataró).

Organitza: 'Associació Sant Lluc per l'Art' de Mataró


Marta Duran a St Andreu de Llavaneres


Reportatge de la Marató artística per Colòmbia



Telebraille ja ha enllestit el reportatge del que va donar de sí la tercera edició de la Marató artística 'Un Canto a la Vida' en defensa dels drets humans a Colòmbia. En el vídeo podreu gaudir de les declaracions d'alguns dels responsables de comunicació de l'esdeveniment artístic. El vídeo és un resum molt interessant de la filosofia i els objectius de l'acte que, un any més, va tenir lloc a la Farinera del Clot.

Font: Llatins per Catalunya

.

La IVa mostra de cinema de muntanya dels Pirineus

La mostra de cinema de muntanya dels Pirineus, PICURT, arriba a la seva quarta edició i amb ella canvis importants. Passa de ser un festival de curtmetratges a ser una mostra de cinema amb llargmetratges, migmetratges i curtmetratges que amplia els seus escenaris. Així, a més de les projeccions a Ortedó, els cinemes Guiu de la Seu d'Urgell passen a ser escenari del PICURT. La mostra pretén ser un aparador de la cultura pirenaica en tots els seus vessants com el literari, l'artístic, el musical o el gastronòmic, un valor afegit a una qualitat audiovisual que s'ha mantingut des de la creació del festival./ACN

Catalunya participa al festival d'art al carrer de Londres

El coreògraf català Toni Mira ha inaugurat aquest dijous a la nit el Festival Internacional de Greenwich + Docklands, el més important a Londres en arts i espectacles lliures al carrer. Amb 'Gravity', Mira ha donat el tret de sortida a 10 dies d'espectacles a l'aire lliure en els quals participen fins a cinc companyies catalanes. El director artístic del festival, Bradley Hemmings, ha destacat que l'art català al carrer és una 'gran inspiració' pels britànics, i que és 'meravellós' poder comptar amb la participació de Mira i de la resta de grups al festival londinenc. Toni Mira, Premi Nacional de Dansa, ha celebrat el reconeixement internacional de la dansa catalana. /ACN

'El relat de l'art' al Santa Mònica

El proper dimecres 30 de juny a les 19h a la Sala d'Actes de l'Arts Santa Mònica de Barcelona tindrà lloc la presentació de la publicació de la QUAM 2009 El Relat de l'Art, a càrrec d'Andrés Hipano, Félix Pérez-Hita, directors artístics de la publicació i Ramon Parramon, director d'ACVic Centre d'Arts Contemporanies de Vic.

La publicació ha estat editada per ACVic i Eumo Editorial i recull el plantejament proposat per Andrés Hispano i Félix Pérez-Hita com a directors artístics de l'anterior edició de la QUAM 2009.

La QUAM és una universitat d'estiu de les arts visuals que des de 1998 ha comptat amb la participació d'artistes i professionals de prestigi. En aquesta darrera edició la temàtica proposada, va consistir en analitzar la visió que es té del món de l'art des de l'audiovisual, la mediatització del treball de l'artista i la seva repercussió en el públic.

Arrel d'això es va portar a terme un taller amb l'objectiu d'obrir noves estratègies en un terreny sembrat d'arquetips, dubtes i provocacions sobrevalorades. Creuar l'audiovisual des de la ficció, el documental, la televisió, o el cinema amb le pràctiques artístiques permet eixamplar la perspectiva d'iniciatives que poden abordar una escena artística més diversa i complexa, alhora més pròpia de l'actual context contemporani.

El llibre compta amb textos de: Andrés Hispano, Félix Pérez-Hita, Anna Moreno, Jorge Luis Marzo, Núria Aidelman/Gonzalo de Lucas, Isaki Lacuesta, Lulú Martorell, Marcel Pié Barba i Carles Guerra.

I projectes de: Laia Solé/Tanit Plana, Jordi Lafon, Toni Ferrón / Juan Carlos Moreno, Montsita Rierola/La Saleta/ Ilaria Mauro, Anna Moreno/Joanot Cortés i Jordi Daví/ Joanot Cortés.

En motiu de la presentació del llibre també es farà una introducció a la propera edició de la QUAM 2010 que, amb el títol Entre escletxes. Ciutadanies i pràctiques artístiques en codi obert, incidirà d'una manera molt directa sobre les possibilitats d'acció que disposa l'art quan treballa amb experiències compartides amb altres agents que articulen projectes en el context de les ciutat contemporànies.
Amb el suport de: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Ajuntament de Vic i Diputació de Barcelona. Xarxa de municipis

Col·labora H. Associació per a les Arts Contemporànies, Escola d'Art i Superior de Disseny de Vic Universitat de Vic. Universitat d'Estiu, Ajuntament de Montesquiu Associació d'Artistes Visuals de Catalunya, Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya.

50 artistes homenatgen Miguel Hernández


Uns 50 creadors plàstics i escriptors rendiran homenatge a Miguel Hernández durant el centenari del seu naixement amb l'exposició 'La Memòria al Laberint' que tindrà lloc a Elx (Alacant) el 27 de juny, segons ha informat hui en un comunicat l'Ajuntament il·licità. El treball dels autors plàstics s'efectuarà públicament al parc Municipal d'Elx durant els dies 24, 25 i 26 del mes de Juny del 2010.

L'exposició dels treballs s'efectuarà al Centre de Congressos Ciutat d'Elx el dia 27 del mateix mes, i es mostrarà després de manera itinerant per diverses ciutats. Les obres dels artistes quedaran com a patrimoni de la ciutat, i l'exposició estarà instal·lada per a la seua conservació i exposició pública en un espai adequat encara per determinar.

L'alcalde d'Elx, Alejandro Soler, i l'artista Eutiquio Estirado, han presentat avui el projecte 'La memòria al laberint', que és un projecte en el qual participen cinquanta creadors plàstics de trajectòria nacional i internacional, a més d'escriptors actuals, que igualment participaran amb els seus comentaris entorn de l'obra de Miguel Hernández.

"Estem davant d'una de les activitats de més rellevància organitzada amb motiu del centenari del poeta i que va a tindre una enorme transcendència per al futur de la ciutat, ja que li va a donar una gran projecció nacional i internacional", ha indicat Soler que ha afegit que "cal destacar que totes les obres que formen este projecte van a quedar dipositades s Elx, en el que esperem siga el futur Centre d'Estudis Hernandins".

L'estructura de l'exposició ocuparà un espai aproximat de quatre-cents metres quadrats articulada d'acord amb grans superfícies murals. Les esmentades superfícies murals quedaran enllaçades unes amb altres conformant la paraula 'Miguel'.

L'exposició pretén ser una experiència "artístic - literària única, on es mostrarà tota una simbiosi d'universos propis i s'estudiarà el paradoxal, l'asincrònic, i tota una amalgama de codis visuals interrelacionats". L'objectiu és "transmetre l'esperit de l'obra d'Hernández facilitant visualment a una comprensió i interpretació contemporània de la mateixa"./EP

El col.loqui dels signes a la Fundació Suñol

 













La Fundació Suñol es complau de convidar-vos a l'assaig visual 'El col.loqui dels signes'.

- Dimarts 22 de juny de 2010, a les 19.30h L’editor digital i escriptor José Antonio Millán establirà un diàleg entre algunes obres presents a l’exposició Signes i escriptures i la cultura gràfica i tipogràfica del passat i del present.

- A les 18.30h està prevista una visita comentada a l’exposició com a acte previ a la presentació de José Antonio Millán.

Entrada lliure. Aforament limitat. Es prega confirmació d’assistència per correu electrònic a info@fundaciosunol.org o per telèfon al 93.496.10.32

José Antonio Millán va dirigir l’editorial Taurus i el Centro Virtual Cervantes; és membre del Consejo Científico del Instituto de Historia del Libro y de la Lectura i de l’Associació Catalana de Crítics d’Art.

La Festa de la Mare de Déu d'Algemesí a la UNESCO

El Consell de Patrimoni Històric celebrat aquest divendres a Madrid ha seleccionat la Festa de la Mare de Déu de la Salut d'Algemesí (Ribera Alta) com una de les candidates a la Llista Representativa de Patrimoni Immaterial de la UNESCO, juntament amb la Tamborada de Hellín de Castella la Manxa. D'aquesta manera, la festa valenciana es presentarà l'any 2011 a la Llista de Patrimoni Mundial. La propera assamblea general de Patrimoni Immaterial tindrà lloc a París del 22 al 24 de juny. La reunió d'aquest divendres del Consell de Patrimoni ha estat presidida per la directora general de Belles Arts i Béns Culturals del 'Ministerio de cultura' espanyol, Ángeles Albert./ACN

Curt.doc premia un film d'animació que denuncia l'esclavitud moderna


La producció sueca «Slaves» va ser premiada tant pel jurat com pel públic.

És possible combinar en un sol film dos gèneres aparentment tan diferents com l'animació i el documental? L'esplèndida producció sueca Slaves. An animated documentary demostra que sí que és possible, i per això el jurat i el públic del festival de curts documentals Curt.doc de Vidreres la van premiar dissabte com la millor de les 21 pel·lícules que es presentaven a concurs. Water in the boat, de David Gutiérrez, va ser el documental finalista, i Con Sandra, de Raúl Cuevas, el millor curt català.
Slaves. An animated documentary, de David Aronowitsch i Hanna Heilborn, parteix d'un valuós document sonor: el testimoni de dos nens del sud del Sudan que van ser segrestats i obligats a ser esclaus d'un grup de milicians avalats pel govern. Els autors del documental van decidir recrear fidelment aquestes converses i il·lustrar-les mitjançant la tècnica de l'animació.

Pel que fa al documental finalista, Water in the boat (Aigua al vaixell), mostra una col·lecció de moments dels passejos que diàriament fa al parc la Ginette Schenk, una dona gran de passat traumàtic, amb el seu estimat gos. El jurat va valorar molt positivament aquesta proposta de documental al voltant d'un personatge que, malgrat tot, lluita per somriure i no defallir.

A Con Sandra, de Raúl Cuevas, elegit millor curt català d'aquesta edició, l'autor conversa amb la seva mare i explora l'experiència de vida de la Sandra, la seva germana, que té síndrome de Down. El jurat el va valorar com un documental directe, desmitificador i emotiu.

Dirty Martini, del realitzador basc Iban del Campo, va rebre una menció especial del jurat. Dirty Martini és una artista de burlesque que ens descobreix alguns dels secrets del seu art a night-clubs i cabarets de l'Off-off-Broadway.

El jurat, format per Paco Poch, Elisabeth Cabeza, Jordi Teis i Imma Merino, va remarcar el gran nivell de les 21 pel·lícules presentades a concurs en aquesta edició. Més de 300 persones han assistit a les activitats del festival, al casino La Unió. En la cerimònia final del Curt.doc, la direcció del festival va lliurar el premi Nanook a Tomàs Mallol i Joaquim Puigvert en reconeixement a les seves trajectòries com a cineastes./ L'AVUI

'Heterogenis i Singulars' a l'Art al Set d'Andorra










HETEROGENIS I SINGULARS:
NATXO ARTETA / NÚRIA GUINOVART / YOLANDA MARTÍN / J.M. MENDIGUCHÍA

Presentada per RAIMOND MARAGALL
Del 22 de juny al 11 de setembre del 2010.
Inauguració dimarts 22 de juny a les vint hores
GALERÍA ART AL SET / Escaldes-Engordany, Principat d'Andorra

Heterogenis i Singulars es la unió de diversos artistes, tots ells de diferents procedències units sota un criteri, la singularitat de cada un d'ells i la sinceritat en l'expressió de la seva obra. I aquí comença el vincle,  encara que en el fons no hi ha cap, per que son mons contraposats i diferents. Solsament els uneix la gran bellesa de les seves obres, quan canta un els altres l'escolten i quant calla el primer els altres escolten en el silenci.

NATXO ARTETA, línies que venen d'aquí i d'allà, objectes que floten, colors i matisos, configuren una estructura sobre el suport que sembla fruit de l'atzar però que fa possible que tot s'aguanti, sobre una segona estructura, més indefinida i subtil, que es troba al fons de l'obra. El resultat, unes obres que agraden molt

JUAN MANUEL MENDIGUCHÍA  prové de l'arquitectura. La seva obra, de caràcter optimista i alegre, son fils que van i venen, no sé a on van ni d'on venen i en aquets fils ell coloca uns personatges a l'espai sobre uns colors nets i sólids, negre, groc i blanc. Aquesta estructura aparentment àgil i fràgil es la lliberació de la seva profesió.

YOLANDA MARTÍN expressa amb un cant que porta de dins cap a fora la seva gran quantitat de veladures, transparències i pigments, modelant uns volums i ritmes en les seves obres, fonamentades amb unes estructures internes molt fortes, que en l'evasió del seu mon real en crea un de paral.lel.

NÚRIA GUINOVART crea uns fons grisos, amb matisos d'una sensibilitat molt subtil i aconsegueix unes petites deferències, petites en elles mateixes,  lligades amb uns traços molt forts i durs, que acaben donant la sensació d'un gran silenci.

'Jo com a persona que tota la vida he tractat amb art, res hi puc dir, perquè crec que l'art ha de expressar-se per si mateix, aquest  és el seu misteri.' Raimond Maragall

GALERÍA ART AL SET
Parc de la Mola, 7
AD700 Escaldes-Engordany
Principat d'Andorra
t. +37 6868355
artalset@andorra.ad
www.artalset.com

Taller 'Art i propaganda' a Manresa

Art i Propaganda, del 17 al 19 de juliol.  Taller de projectes amb Democràcia i Eva Soto / idensitat.net

iD#5 Manresa | Cal Gras

Art i Propaganda. Estratègies i pràctiques do It yourself.
Taller impartit per Democracia en col·laboració amb Eva Soto.

Temes de treball

• Agitació i propaganda en l'època dels monopolis comunicacionals.
• Art públic, encerts i fracassos des del contramonument al treball amb comunitats.
• Prendre l'escenari. "Do It Yourself". Davant un art contemporani instrumentalitzat com a propaganda de les polítiques culturals, pensar l'art com a acció comunicativa. Estratègies i tàctiques per a la intervenció crítica en l'espai públic.

La part del taller denominada Do It Yourself es centrarà en explicar tècniques bàsiques d'estampació en serigrafia, a fi que els assistents puguin aprendre a reproduir imatges sobre diferents tipus de suports, de manera senzilla, pràctica i econòmica.

IDENSITAT, en col·laboració amb l'Ajuntament de Manresa i Cal Gras obre una convocatòria per participar al taller ART Y PROPAGANDA. ESTRATÈGIES Y PRÀCTIQUES DO IT YOURSELF impartit pel col·lectiu Democràcia en col·laboració amb Eva Soto.

Convocatòria oberta fins el 4 de juliol per participar en el taller que es realitzar del 17 al 19 de juliol de 2010
Lloc: Avinyó. Alberg de cultura Cal Gras. C. Francesc Macià, 1, 08279 Avinyó (Barcelona)

Més informació: http://idensitat.net

Jordi Isern guanya el Premi Vila Casas 2010

Obra 'Dualismes' de Jordi Isern, guanyadora del premi.

L'artista Jordi Isern ha estat el guanyador del Premi de Pintura 2010 de la Fundació Vila Casas, amb l'obra 'Dualismes'. El Conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, senyor Joan Manuel Tresserras, farà entrega del premi. L'exposició de les obres seleccionades es podrà visitar a l'Espai Volart2 (c. Ausiàs  Marc, 22) fins el dia 31 de juliol.

D'ençà l'any 2001, la Fundació Vila Casas convoca de manera rotativa, premis de pintura, escultura i fotografia que, a banda de promocionar el treball dels creadors contemporanis, possibilita incorporar nous llenguatges al fons d'art. Així doncs, els treballs d'artistes com ara, Joaquim Chancho, Gabriel, Javier Peñafiel, Victor Pérez-Porro o Francesc Ruestes, entre molts d'altres, han passat a formar part de la col·lecció a través de les nombroses convocatòries. 

El jurat de la present edició, ha estat format pel galerista Emilio Álvarez, el crític i comissari d'art Francesc Miralles, el col·leccionista Ramon Argimon, l'artista premiat en la darrera convocatòria de pintura Joaquim Chancho, Antoni Sagnier, patró de la Fundació, Antoni Vila Casas, president de la fundació amb possibilitat de vot en cas d'empat i Glòria Bosch, directora d'art de la Fundació, en qualitat de secretària sense dret a vot. De les gairebé tres-centes obres presentades a la convocatòria, el jurat en va seleccionar quaranta sis, cinc de les quals han estat finalistes. Martin Carral, amb 'Ciclo espacial XXIV'; Daniel Enkaoua, amb 'Aure en rose, debout'; Gerard Fernández Rico, amb 'Equilibrio y otras obsesiones 01'; Jordi Isern, amb 'Dualismes' i, per últim, l'obra 'Van', de Pep Montoya. 

Finalment, i per unanimitat dels membres del jurat, l'artista premiat ha estat Jordi Isern (Barcelona, 1962) amb l'obra 'Dualismes'.

Establert en un petit poble del Baix Empordà, un espai natural que li permetrà elaborar un treball de caire introspectiu, Jordi Isern produeix retrats psicològics, on les cicatrius afloren a la superfície. Com a via d'aproximació al buit (entès a la manera oriental: com un ple d'energia en constant moviment i transformació), el pintor produeix una obra, a mig camí, entre realisme i abstracció que el duran a investigar l'ambigüitat dels límits. La fusió-confusió entre forma i fons per tal d' evidenciar la inexistent diferència entre el cos i el cosmos. A través de la fragilitat del cos humà, el qual ha estat sotmès a un procés lent de buidat despullat de tota ornamentació, Isern projecta microcosmos, espais per on discorre el temps fugisser de la vida. Un temps
fragmentat que l'artista disposa a través de superposicions de capes i capes d'empremtes, com en un palimpsest... que conté el passat i el present.


Fundació Vila Casas
c/Ausias Marc, 20, pral, 
Barcelona. tel. 934817980

Crispetes per exigir cinema en català

La Plataforma per la Llengua repartirà demà crispetes per "posar en evidència" la situació de "desigualtat" que té el català en el cinema en comparació d'altres llengües similars, segons ha informat avui en un comunicat. L'acció començarà a les 12.00 hores a la plaça Villa de Madrid de Barcelona, i durant tot el dia es repartiran crispetes gratis, una manera "simpàtica" i "visual" d'acostar a la ciutadania el debat sobre la futura llei del cinema català.

La idea ´es fer reflexionar la ciutadania sobre la possibilitat que tenen de demanar crispetes al cinema en català o castellà, però no de demanar en quin idioma veure la pel·lícula. Segons estimacions de la Plataforma per la Llengua, la presència del cinema en català a les sales no arriba al 3%, una situació que en part atribueixen a "les inèrcies creades durant la dictadura de Franco". Visiteu el web de la campanya (www.volemcrispetes.cat/) i vegeu-ne els vídeos de presentació a: www.youtube.com/PlataformaxLlengua.

La Plataforma per la Llengua ha llançat aquests dies aquesta campanya, que vol posar en evidència la situació de desigualtat que pateix el català al cinema si la comparem amb altres llengües similars i reclamar-ne una regulació del sector. Per tal de difondre aquest missatge, la Plataforma per la Llengua ha ideat, en col·laboració amb l'agència de publicitat Alícia, aquesta campanya que pretén introduir en la ciutadania de manera simpàtica i visual el debat sobre la situació de la llengua catalana al cinema. Com fer-ho? Utilitzant una imatge impactant i fàcilment identificable amb el cinema, com són les crispetes, i un missatge que remet a una qüestió de drets i que obre la reflexió següent: com és que, mentre a qualsevol cinema, podem demanar crispetes o pedir palomitas, podem beure un refresc o tomar un refresco, no passa el mateix amb les pel·lícules que hi veiem? És a dir: com és que no hi ha una igualtat real de drets en el cinema?

I és que, segons les avaluacions realitzades per la Plataforma per la Llengua, la presència de cinema en català a les nostres pantalles és més que escassa, i no arriba a un 3% de mitjana, malgrat que la norma experimentada en altres mitjans de comunicació i de cultura del país (com la televisió, la ràdio o el teatre) és que a més oferta, més demanda i que a Catalunya el català és rendible. Les xifres ho demostren també al cinema, tot i les precàries condicions d'ubicació, horaris i manca de publicitat de les sessions en català: efectivament, les pel·lícules doblades o subtitulades en català sovint no s'exhibeixen en igualtat de condicions que la versió castellana, ni en les sales més cèntriques ni en els millors horaris, ni tampoc es publiciten de la mateixa manera.

La campanya s'està difonent des de fa dies en diversos suports publicitaris, a través del web http://www.volemcrispetes.cat/ i també mitjançant xarxes socials com Facebook, Twitter o Youtube i diversos clips de vídeo que es faran córrer de manera viral per la xarxa. La iniciativa culminarà amb una acció a la plaça Vila de Madrid que se celebrarà avui amb la col·laboració del restaurant ATN, de l'Ateneu Barcelonès, i durant la qual es repartiran gratuïtament milers de paperines plenes de crispetes durant tot el dia. T'hi esperem!

15 artistes i una "Dieta Mediterrània"

Exposició col·lectiva: 'Dieta Mediterrània'

A partir del 22 de juny del 2010
I nauguració : dimarts 22 a les 19:30h.

Autors: Alejandra CABALLERO / Madrid 1974, Juan ELORDUY / Bilbao 1956, Marc FIGUERAS / Barcelona 1981, Abel FLORIDO / Barcelona 1963, Ola KLECZKOWSKA / Gdynia (Polònia) 1979, Joan LONGAS / Barcelona 1959, Ricard MOLINA / Barcelona 196,
Miguel OLIVARES / Barcelona 1966, Maria PERELLÓ / Sabadell 196, Gabriel PÉREZ BOLAÑO / Vilanova i la Geltrú 1973, Rafael ROMERO / Barcelona 1967, Inma SÁENZ / Alcañiz (Teruel) 1976, Cristina SAMPERE / Barcelona 1963, Gabriel SCHMITZ / Dortmund ( Alemania ) 1970, Xavier VISA / Barcelona 1968

més informació sobre l'exposició : www.barnadas.com

galeria JORDI BARNADAS
Consell de Cent , 347
08007 Barcelona
tel:  93 2156365
        619717048
www.barnadas.com

HORARI:
de dimarts a divendres matins de 10 a 13,30h / tardes de 17 a 20'30h
dissabtes matins d' 11 a 14h. / tardes de 17 a 20'30h.
dilluns tardes i festius tancat

Presentació de 'Mirmanda', la revista de cultura del Nord a Laie

La revista Mirmanda i la Llibreria Laie us conviden a la presentació del número 4 de la revista amb el monogràfic 'Visions creuades / Exilis, Persones i Fronteres', que se celebrarà el dijous 17 de juny a les 1930 a la llibreria Laie (C/ Pau Claris 85, de Barcelona).

Hi intervindran:
- Agustí Colomines (professor de la Univ. de Barcelona i de la UOC)
- Gemma Caballer (grup de recerca del CEHI, autora d'un article)
- Jordi Planes (responsable de la Fondation Internationale d'Études
- Historiques et Sociales sur la Guerre d'Espagne, testimoni)
- Jordi Riba (membre de Mirmanda)

En finalitzar la presentació se servirà una copa de cava
+info: info@mirmanda.com | http://mirmanda.blogspot.com/

http://www.mirmanda.com/prog/Index_Mirmanda4.pdf

Visions creuades. Un títol, una expressió, milers de significats. I to...t per a dir: superar les fronteres. De l'observació, la percepció i l'anàlisi d'allò macro, Mirmanda fa un pas més en l'observació narcisista del seu interior, de la realitat de tot un país. Del seu silenci. És l'hora de les persones, dels seus exilis, d'obrir la porta dels desgreuges i els agraïments. (...)
Tornar la mirada enrere, establint ponts i lligams, i caminar endavant entre fils literaris, esmes agrícoles, protagonistes comercials o imatges específiques que capten la nostra mirada, la de tota una lògica de pensament i realitat col·lectiva... el flaix d'un instant que no és ja l'instant, sinó l'espai d'aquell instant, llarg com la memòria de la persona, del país mateix. En aquest apartat ens acompanya amb intimitat i emoció la fusió personal de Francesc Guillamet (Figueres, 1956). Blancs i negres d'una frontera que no és, d'uns murs que ara –malgrat tot– esdevenen runes, s'esquerden. Fronteres d'aigua al capdavall, fronteres de sorra novament. Tot depèn del seu actor..."

Aquest número de la revista mirmanda compta amb els textos de MARIONA ILLAMOLA, STÉPHANE DOUAILLER, XOSÉ-MANOEL NÚÑEZ SEIXAS, JOAN PEYTAVÍ DEIXONA, FELIP MARTÍ-JUFRESA, ENRIC PUJOL, GEMMA CABALLER i QUERALT SOLÉ i.... amb les magnífiques fotografies de FRANCESC GUILLAMET.

18è PREMI TELAX

El dissabte dia 12 de juny es va reunir el jurat del 18è PREMI TELAX constituït pels següents membres: Empar Pont regidora de cultura de l'ajuntament de Reus, Abel Figueres crític d'art, Joan Casals artista i Antoni Pinyol galerista, actuant de secretari Rafel Arasa, van acordar atorgar per unanimitat el primer premi a Patricia Carles per l'obra 'Estic intentant, intentant, estic procurant entendre', i un accèssit a Anabel Jujol per l'obra 'Intravision Nº 0905025'.

Els artistes seleccionats han estat;

Álvaro Zamora, Sergi Quiñonero, Ricard Figueras Bonet, Eugenia Canal Badia, Carme Aliaga, Roman Domènech, Carles Guitart Esteve, Marta Ballvé Moreno, Aurembiaix Sabaté Cots, Nicholas Bedford, Elcie Alejandre Fabro, Joan Canals Carreras, Cecilia Segura, Anabel Jujol i Patrícia Carles.

Properament s'inaugurarà l'exposició col·lectiva.

Galeria Antoni Pinyol
Carrer del Vidre, 11
43201 Reus. Spain.
_tel / fax: +34 977 341041 / 977 382206
_email: galeria@antonipinyol.com
_web: http://www.antonipinyol.com
_blog: http://blog.antonipinyol.com
_tenda online: http://www.merkart.com

Nou horari: dimarts-dissabte de 11-14h i 18-20:30h

Arantxa Boyero a l'Addaya Centre d'Art Contemporani d'Alaró

L'Addaya Centre d´Art ContemporaniI d'Alaró, Mallorca, presenta dins el projecte "Noves Presències" impulsat per el Consell de Mallorca i AIBAG (Associació Independent de Galeries d´Art de les Illes Balears), l'exposició:

"Lola te quiero y Ellas" / Arantxa Boyero
La Inauguració tindrà lloc el proper divendres 18 de Juny a les 20'30h.

Artista: ARANTXA BOYERO
Exposició: "LOLA TE QUIERO"
Inauguració: divendres dia 18 de juny a les 20'30 h
Dates exposició: del 18 de juny al 24 de juliol
Horari d´estiu: de dimarts a divendres de 17'00h a 21'00h i dissabtes d´11'00h a 13'30h i de 17'00h a 20'30h

Addaya Centre d´Art Contemporani
C/ Alexandre Rosselló, 10
07340 Alaró
Mallorca
Tel. 971510045
info@addaya-art.com
www.addaya-art.com


Premi Fundació Vila Casas 2010

Obra "Tots dos" de BEDÓS BONATERRA, una de les sel.leccionades. Técnica mixta sobre tela, 194x196cm (diptic)


EXPOSICIÓ de les obres sel.leccionades del 
PREMI DE PINTURA 2010 Barcelona 

FUNDACIÓ VILA CASAS
DEL 17 DE JUNY AL 31 DE JULIOL 

El proper dijous, 17 de juny a les 12 del migdia, l'Espai Volart2  presenta als mitjans de comunicació l'exposició de les obres seleccionades al Premi de Pintura 2010. La mostra es podrà visitar entre el 17 de juny i el 31 de juliol, i compta amb  un total de quaranta sis obres, d' entre les gairebé tres-centes pintures presentades.

El jurat ha estat format per Emilio Álvarez, galerista; Francesc Miralles, crític d'art; Ramon Argimon, col·leccionista; Joaquim Chancho, artista guanyador de la darrera convocatòria, Antonio Sagnier, patró de la Fundació, Antoni Vila Casas, amb possibilitat de vot en cas d'empat, i per últim, Glòria Bosch, directora dels espais d'art, en qualitat de secretària sense dret a vot.  L'Hble. Conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, llegirà el veredicte del jurat a dos quarts de vuit del vespre i lliurarà el premi a l'obra finalista. Dotada de 12.000€ i d'una exposició monogràfica en un dels espais d'art de la Fundació, l'obra premiada passarà a formar part de l'espai de pintura contemporània, Can Framis.

Amb aquesta iniciativa, la Fundació ha aconseguit dotar el fons d'art d'una major diversitat creativa i contribuir a la promoció i divulgació de l'art contemporani català.

c/Ausias Marc, 20, pral, 
Barcelona. tel. 934817980

Inauguració dia 17 de Juny a les 19'30h.

Yolanda Martín i Núria Guinovart a la Galeria Artara de Maó

Propera exposició de dues de les artistes del grup Heterogenis i Singulars: Yolanda Martín i Núria Guinovart.  
En aquesta ocasió a la Galería Artara de Maó, Menorca.

"VINCLES" / YOLANDA MARTÍN - NÚRIA GUINOVART

Exposició del 18 de juny al 13 de juliol de 2010
Inaguració  a dos quarts de vuit del vespre

Galeria Artara
c. Rosari, 18
07701 Maó - Menorca
telf: (0034) 971.352.912
www.galeriaartara.com

Ivan Jordà a la Gal-Art de Mataró


Programació d'estiu de l'AAVC

INTRODUCCIÓ AL CAMP CULTURAL: GESTIÓ, MODELS D'ORGANITZACIÓ I CONTEXTOS
Curs orientat a entendre com opera el camp artístic i cultural, detectar els agents, institucions, empreses i sectors vinculats a la creació artística i a contextualitzar els projectes en l'àmbit professional i social. Les sessions estan orientades des d'una perspectiva crítica per a dotar d'eines de reflexió i experimentació als assistents.
7 sessions de 3 hores.

Docent: YProductions
Dates: 6, 7, 8, 12, 13, 14 i 15 de juliol
Horari: de 17h a 20h
Lloc: Hangar. Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40. Can Ricart, Barcelona
Preu : 80 euros, socis de l'AAVC 40 euros

FOTOGRAFIA DIGITAL EN ELS PROCESSOS ARTÍSTICS
Curs orientat a oferir un reforç de les pràctiques professionals dels artistes que integren la fotografia digital en els seus processos de creació o comunicació i a dotar d'una base sòlida que permeti el posterior autoaprenentatge. El curs incidirà en les característiques de les càmeres digitals, en els aspectes bàsics de la captura i en el revelat i retoc de la imatge fotogràfica digital a partir del treball amb el programari Adobe Photoshop CS4. Es recomana tenir unes nocions bàsiques en fotografia digital, en l'ús del sistema operatiu MAC OSX i estar familiaritzats amb Photoshop.
7 sessions de 3 hores.

Docent: Daniel Caño ( Hautatelier)
Dates: 19, 20, 21, 22, 26, 27 i 28 de juliol
Horari: de 17h a 20h
Lloc: Hangar. Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40. Can Ricart, Barcelona
Preu : 80 euros, socis de l'AAVC 40 euros

Fundació privada AAVC:
Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40
Can Ricart
08018 Barcelona 
Tel. 93 307 66 26 
formaciocontinua@aavc.net


La Tate acollirà el 2011 una exposició de Miró

La Tate Modern de Londres acollirà entre abril i setembre de 2011 una exposició sobre Joan Miró comissariada per Vicent Todolí, segons han anunciat els màxims òrgans de direcció de l'Institut Ramón Llull (IRL), reunits a Barcelona. El vicepresident de la Generalitat de Catalunya i president de la junta rectora del IRL, Josep-Lluís Carod-Rovira, i el conseller de presidència balear i vicepresident de la junta rectora, Albert Moragues, s'han reunit per primera vegada a Catalunya des de la reincorporació del govern balear a l'IRL, el desembre del 2008, i han aprovat les activitats del centre fins a finals d'any.

Entre elles, destaca l'exposició sobre Miró a la Tate Modern, un recorregut "molt exhaustiu" per l'obra del pintor català que després de passar per Londres també es podrà veure a Barcelona (entre octubre de 2011 i febrer de 2012) i Washington (març de 2012). Comissariada per l'actual director de la Tate, la mostra estarà coorganitzada per la Fundació Joan Miró de Barcelona i per la National Gallery de Washington. A més, el gener del 2013 es publicarà la traducció a l'anglès d''El quadern gris' de Josep Pla, gràcies a la firma d'un conveni amb l'editorial New York Review Books. L'octubre d'aquest any es farà un cicle d'arts escèniques al Teatro Price de Madrid i del 9 a l'11 de setembre es farà el Sónar a Chicago, esdeveniments en els quals col·labora l'IRL.

Pel que fa a exposicions, al setembre s'inaugurarà al Senat de Madrid 'Interpretant Ramón Llull, l'amic i l'estimat', que en octubre arribarà a l'institut Cervantes d'Atenes i al gener a Xipre, i a final del 2010 es veurà a Varsòvia i Praga la mostra col·lectiva de joves artistes que el govern balear va impulsar per commemorar l'Any Chopin. Des de començament d'any l'IRL ha signat 44 convenis amb universitats i altres institucions per impulsar la docència del català, entre les quals destaquen la Universitat de Columbia, la New York University i la Universitat de Standford./EP

Els veïns denuncien que l'Ajuntament ha cedit l'espai públic 'Sala Paral·lel' a l'SGAE

El Teatre Arnau, un dels espais que, juntament amb l'antic Scènic, els veïns reclamen que esdevingui un centre de creació cultural de titularitat pública.

La Xarxa Veïnal de Ciutat Vella i l'EXGAE denuncien que l'Ajuntament de Barcelona hagi donat la cessió de la Sala Paral·lel a l'SGAE, una entitat de gestió privada, en detriment de la necessitat d'espais de creació cultural gestionats per entitats i artistes del barri i la ciutat.

Les entitats recorden que la Sala Paral·lel, anterior Scènic i que aquesta nit s'inaugura com a 'Arteria', "va ser expropiada per l'Ajuntament per 11 milions d'Euros que va pagar la ciutadania de Barcelona i que durant aquest temps l'SGAE va hipotecar la Sala Paral·lel per 4,8 milions d'Euros, el que és indicatiu de la finalitat de lucre de l'operació". També adverteixen que "el Districte de Ciutat Vella necessita espais de creació independents en clau barrial i que la majoria d'artistes del Districte no formen part ni estan interessats en incorporar-se a la SGAE". Finalment, la xarxa veïnal insisteix en que l'Ajuntament "es va comprometre a dotar el districte de Ciutat Vella d'una fàbrica de creació cultural al Teatre Arnau, que actualment es troba en venta, sense que fins ara s'hagi tingut cap notícia al respecte ni s'hagi anunciat que realment tingui la voluntat d'adquirir-lo".

Aquestes dues entitats també expliquen que 'ARTeria Paral·lel' "és part d'un projecte més ampli on la SGAE invertirà més de 450 milions d'Euros -la major part d'ells a crèdit – en una xarxa de més de 20 edificis (que estan dins del projecte ARTèria) alguns en l'Estat Espanyol i altres a l'Amèrica Llatina".

La Xarxa veïnal de Ciutat Vella i EXGAE denuncien que l'SGAE pugui fer aquest operació gràcies a "la opacitat de la seva pròpia gestió. Sostrauen als seus legítims destinataris -els autors i editors que en són socis- els diners que hauria de repartir entre ells, i destina aquests diner a la privatització i la especulació immobiliària i cultural, de manera que priva a la ciutat d'un equipament pagat amb fons públics".

A més, les entitats puntualitzen que "l'SGAE, al mateix temps que continua comprant teatres, en els últims mesos ha començat una reducció de plantilla que afectarà a una quarta part dels seus treballadors". Els mateixos extreballadors haurien denunciat, en una carta dirigida a la Ministra de Cultura, que la SGAE "se ha empeñado en hipotecar las futuras recaudaciones que pertenecen a sus socios en un proyectos desproporcionados para los recursos de la Entidad".

Les entitats recorden que els mateixos socis de l'SGAE "denuncien, en diversos fòrums (donat que per la peculiar naturalessa de l'entitat, el 87% dels socis no tenen dret a expressar-se, ni ténen dret a que les seves propostes siguin agregades en l'ordre del dia) que ARTeria es financia amb els drets d'autor recaudats, però no repartits, i amb el canon digital". Així mateix, assenyalen que "els drets d'autor d'aquells artistes que l'SGAE 'no localitza', (una xifra que el 2007 era de prop de 300 milions d'euros), al cap de cinc anys, passen a ser invertits en patrimoni immobiliari, tot i que per llei el 20% de la recaudació del canon ha de destinar-se a la promoció cultural (no a la especulació i la privatització)".

En aquest sentit, les entitats denunciants recorden que "han estat desestimades, per part de la SGAE, la petició dels socis d'invertir aquests diners en futures pensions, imposant l'execució d'un projecte que constitueix una competència deslleial pels empresaris teatrals, els quals no compten amb els ingressos "privilegiats" que la SGAE  obté a través del cànon". Un cànon que, segons diuen les entitats, té una "legalitat dubtosa segons el Tribunal de Luxemburg".

La xarxa veïnal considera que "cada vegada són menys els artistes que s'afilien a entitats de gestió de l'estil de l'SGAE, donat que els impedeixen, amb clàusules molt properes a la il·legalitat, la difusió de les obres en Internet mitjançant llicències 'Creative Commons'".

Finalment, la xarxa veïnal de Ciutat Vella i l'EXGAE, demanen una reflexió als ciutadans, perquè segons ells, "és obvi que el futur cultural de Barcelona no pot ser representat per la SGAE: Si la intenció dels òrgans de govern que han decidit cedir aquest espai expropiat amb diners públics a una entitats com la SGAE, era la d'aportar un motor al futur creixement cultural de la ciutat, s'han equivocat... de segle".

Atès aquests fets,  les entitats exigeixen:

- La fi del tracte de favor que l'Ajuntament de Barcelona ha dispensat a la SGAE amb la licitació de la Sala Paral·lel.

- La sanció a la SGAE pel retard acumulat en l'operació per incompliment de contracte.

- El compromís de l'Ajuntament que aquest equipament passarà tant aviat com sigui possible a un model de gestió cívica i de futur compartit entre entitats i col·lectius d'artistes de Ciutat Vella.

Les entitats firmants considerem que la SGAE "no és el model que es desenvolupa en l'àmbit cultural, artístic i veïnal de Ciutat Vella". Per aquest motiu, anuncien que no col·laboraran en cap activitat que s'hi realitzi i continuaran la seva activitat de denúncia, fins que la Sala Paral·lel sigui recuperada com a equipament cultural de proximitat.

Signants del manifest:


- Associació de Veïns la Taula del Raval, 

EXGAE

Facebook i Twitter:

http://www.facebook.com/EXGAE
http://twitter.com/EXGAE

Més informació:
http://exgae.net/arteria


Què és 'ARTeria Paral·lel'?

La sala polivalent Arteria Paral·lel, gestionada per la Sgae, obrirà aquesta nit per primera vegada --tot i que s'inaugurarà oficialment al setembre-- per ser una "incubadora de talent", perquè això és també una "fàbrica de públic" que deriva en una millor ciutadania, ha considerat avui en roda de premsa el president del Consell de Direcció de la Sgae, Eduardo Bautista.

La Sgae va guanyar el 2006 un concurs públic convocat per l'Ajuntament de Barcelona per a la concessió per a ús privatiu durant deu anys d'aquest edifici en el qual anteriorment es va ubicar el Teatre Espanyol, Studio 54 i Scènic, entre d'altres locals d'oci.

El teatre és de titularitat municipal, adquirit per l'ajuntament abans que es convertís en una casa de barrets, ha comentat el delegat de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí. Amb una inversió de més d'11 milions, l'Arteria Paral·lel intentarà establir "un nou model de gestió", ha dit el director de la Sgae a la Zona Mediterrània, Ramon Muntaner.

La sala està a la xarxa internacional de centres artístics i culturals Arteria, de la mateixa Fundació Autor, iniciativa que preveu la creació d'un conjunt d'espais polivalents a Espanya i Amèrica, com a sistema de plataformes de difusió i producció de les arts. En total té 3.418 metres quadrats de superfície, tres plantes i capacitat per albergar des de sopars-espectacle i desfilades fins a muntatges de circ i dansa.

La capacitat flexible va de 350 a 1.500 persones, entre assegudes i dretes, i disposa d'un sistema de butaques abatibles sobre guies. La sala pot tenir diverses configuracions segons la funcionalitat que se li vulgui donar. L'aforament de la sala principal és de 937 butaques; en disposició de teatre a la italiana, la sala disposa de 484 localitats a la platea, 218 en el primer pis i 235 en el segon.

En el primer pis i amb accés independent hi ha un restaurant i un club amb escenari per a presentacions artístiques de petit format, amb capacitat variable de 60 a 130 persones. També hi ha estudis de so i vídeo./EP

Etsuro Sotoo recuperarà l'escultura de Gaudí que havia de coronar La Pedrera



L'escultor japonès, Etsuro Sotoo, que treballa en el projecte escultóric de la Sagrada Família, s'ha proposat recrear el conjunt religiós que havia de coronar la Pedrera segons el projecte original d'Antoni Gaudí. Aquesta peça original, ara destruida, mai va arribar al seu emplaçament de la Pedrera, perquè als Milà, la familia propietària de l'edifici, no els agradava. A més, la irrupció de la Setmana Tràgica de 1909 va fer que s'abandonés el projecte. Durant aquells dies de 1909, les protestes anticlericals derivaven en la crema de llocs religiosos a Barcelona i l'escultura de Gaudí tenia un evident caire cristià.

Segons el president de l'associació 'Amics de Gaudí', Joan Bassegoda, l'escultura original, feta en guix, mai es va convertir en una obra definitiva, feta en bronze daurat, perquè els Milà temien que es repetissin els fets de la Setmana Tràgica. Però en realitat, aquest motiu només era una excusa. El veritable motiu va ser que l'escultura no els agradava. Gaudí, en saber-ho, es va disgustar fins profundament, al punt d'assegurar que si hagués sabut l'opinió dels Milà, hauria rebutjat el projecte.

Concretament, l'obra que ara es recrearà, representava la Verge del Rosari flanquejada pels arcàngels Sant Miquel --amb l'espasa de l'expulsió de Adam i Eva del paradís-- i Sant Gabriel --amb els lliris de la puresa de Maria en el moment de la anunciació--, amb una de les seves ales aixecades i l'altra apuntant a terra, formant el triangle sagrat. La verge té el Nen en braços i amb un peu trepitja la serp, símbol del mal que intenta envoltar una bola del Món.

A partir d'uns croquis, Etsuro Sotoo tornarà a fer possible la idea original del genial arquitecte català. Amb aquesta obra, a més, es donarà per acabat l'edifici, segons ha explicat el president de l'Associació Amics de Gaudí. Sotoo crearà l'escultura a escala 1.10 interpretant un dibuix de l'escultor Joan Matamala, l'únic que existeix avui dia, publicat en un llibre de 1967. Matamala, de família d'escultors --era fill de Llorenç Matamala, amic de Gaudí, i nét de Joan Flotats--, coneixia l'avantprojecte, a escala natural i de guix, que va fer de l'escultura Carles Mani, i en això va basar el seu dibuix. L'escultura preparatòria del tarragoní Mani primer es va ubicar al pis principal, i després al soterrani tot i que després va ser destruïda./EP

Guanyadors del Premi Honda 2010

Imatge de 'Filamentos' de Ruth Moran, obra guanyadora de l'edició 2010


Organitzat per l'empresa Honda i l'Ajuntament de la Garriga, el passat dia 6 de juny del 2010, a la sala d'art de la Biblioteca Pública de la població, va tenir lloc el lliurament dels premis de la XIIa edició del Concurs de Pintura Honda La Garriga. El director general de la Fundació Príncep de Girona, el Sr Arcadi Calzada, va presentar l'acte, donant a conèixer els guanyadors i agraint l'assistència del jurat, i d'una manera especial als nous membres del mateix, els senyors Joaquim Chancho i Arranz Bravo, al costat del crític Miguel Fernández Cid, així com a les personalitats del món de l'art i la cultura que ens acompanyaven.

També han assistit importants pe rsonalidades del món de l'art, la cultura i la política, com la presidenta de l'Associació Catalana de Crítics d'Art (ACCA) i membre del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts de Catalunya, Pilar Parcerisas, el periodista i escriptor Màrius Carol, el president de la fundació que porta el seu no mbre i dedicada a la promoció de l'art contemporani català, Antoni Vila Casas, el senador Jordi Vilajoana, fidel seguidor del premi
des de la primera edició, els senyors de la Fundació Alorda - Derksen d'art contemporani, el prestigiós doctor Evarist Feliu, membre de la Fundació Josep Carreras; l'artista Lluís Llongueras i el responsable de la Fundació Màlaga, Pedro Martín-Ametller. Tots ells han acudit a l'acte en benefici de la cultura i suport al mecenatge d'Honda i la Garriga.

El Primer Premi, de 10.000 €, ha recaigut en l'obra Filaments, de l'artista de Badajoz Ruth Morán, que actualment està a París gaudint d'una beca d'arts plàstiques concedida pel Ministeri de Cultura. Aquest quadre, com la resta de la seva obra, s'estableix entre l'impuls i el ordre, i prospera cap a una mena d'unificació de contraris, donant el resultat d'una espècie de geometria gestual. Es tracta també d'un joc acumulatiu en forma de palimpsest, laberints de camins, geografies desconegudes, ones i profunds ecos, trames, maies i nebuloses, que van perfilant signes de les coses en què habita.

L'accèssit atorgat per Honda, de 3.000 €, ha estat per a l'obra Codi 1, de la pintora Pepa Satué, nascuda a Sevilla el 1960, amb una obra en què l'autora mostra el seu interès per les formes modulars amb alteracions que segueixen lleis estrictes, però vetllant part del seu secret, deixant zones perdudes que dificulten la comprensió de les pautes que generen la seqüència, buscant una manera d'introduir el caos en l'ordre, encara que només sigui en aparença. Amb la seva obra
pretén conciliar ambdós mons, estructurant el caos i desestructurant l'ordre.

L'Ajuntament de la Garriga atorga un altre accèssit, també de 3.000 €, que ha recaigut en el català Miquel Gelabert, nascut a Blanes el 1979 i establert a Barcelona. En la seva obra, Land-Escape (v.16.0), les seves interpretacions sobre el paisatge ens parlen de llum, horitzons, color i espai, amb una forta i marcada presència de la mar, establint un perfecte equilibri entre el paisatge natural i la geometria artificial. Aquesta peça reflecteix clarament el seu interès per la natura
marina i la seva estranya aliança amb la ciutat: les llums del port, les projeccions lineals dels espigons, les boires de la mar o les atmosferes del cel intentant emergir entre l'artifici lumínic de la metróolis.

Ha quedat igualment inaugurada l'exposició amb les 3 obres guanyadores i les 23 seleccionades, que es podrà visitar fins al 4 de juliol a dos espais diferents: la sala d'art de la Biblioteca de la Garriga (C / Centre, 49) i la Sala Municipal d'Exposicions (Pl Can Dachs).

El jurat en aquesta edició ha estat format per:

· Ilma. Sra. Neus Bulbena, Alcaldesa de la Garriga i presidenta honorífica del jurat
· Sr. Arranz Bravo, pintor
· Sr. Arcadi Calzada, Director General de la Fundació Príncep de Girona
· Sr. Xavier Corberó, escultor
· Sr. Joaquim Chancho, pintor
· Sr. Miguel Fernández-Cid, crític d'art
· Sr. Marcel Pascual, empresari i col·leccionista
· Sr. Josep Mª Riera Aragó, pintor i escultor
· Sra. Pilar Forcada, Comisària del Premi Honda

Una vegada clausurada l'exposició a la Garriga, les obres premiades i seleccionades passaran a formar part d'una exposició itinerant per diferents ciutats de l'estat espanyol. Amb aquesta iniciativa, començada el 2002 i recolzada per crítics i personalitats de l'àmbit artístic, polític i empresarial, l'organització pretén donar una major difusió de l'art contemporani i avantguardista, esperant consolidar els artistes participants, els quals formaran part de la nostra història

Llistat de les obres seleccionades en aquesta edició:

'Sense títol' de Ximo Amigó / Valencia
'Natural E-Motion Structure' d'Albert Arribas Forcada / Girona
'Huella. Serie Templa' de Lola Berenguer / Almería
Space Trash Contry Houses Lola Calzada Camacho / Valencia
'NO BUSINESS' de Maria de Castellarnau i Cirera / Girona
'T. de Terra' de Khalid El Bekay Rizky / Barcelona
'23:43' de Gonzalo Elvira / Barcelona
'Chasing the idea 1' de Gerardo Fernandez Rico / Barcelona
'Habitantes IV' de Pablo Fernández-Pujol Algarin / Sevilla
'446.000€ precio de la vivienda' de Chus García Fraile / Madrid
'Jardín Acuático' de José Vicente Guerrero Tonda / Valencia
'Ingravid' de Núria Guinovart Bruño / Barcelona
'Post City-Data Storm II' de Aitor Lajarin / La Rioja
'División en el Verde' de Silvia Lerín / Valencia
'I'm a biotech error' d'Irim Lux / Barcelona
'Centaure (Sagita-Matic)' de Miquel Mesquida Sanso / Mallorca
'The other side' de Fernando Molero / Barcelona
'Torquemada' de Pedro Pareja / Barcelona
'Gigantes del Pikolín' de Meggi Pujols / Barcelona
'La mesa está servida' de Juanma Reyes / Barcelona
'Hurry Up' de Jorge Rubio Pinedo / Bizkaia
'Dissabte' de Dolors Rusiñol Masramon / Girona
'Cartel' d'Ana Sánchez / Madrid
'Dia i Nit' de Raimond Vayreda / Girona

- Sobre el Premi de Pintura Honda - la Garriga

El premi s'inicia el 1999 creant un premi de pintura contemporània, expositiva i creativa a nivell nacional, amb l'objectiu de potenciar i donar a conèixer l'art actual. Hem celebrat ja onze edicions, aquest any anem per la dotzena, una tasca que ens satisfà, tant pel treball realitzat, amb absoluta serietat, com per la gran participació, sempre acompanyada d'un alt nivell artístic. Amb l'exposició itinerant del Premi de Pintura Honda pretenem donar una major difusió de l'art actual, esperant potenciar als artistes participants, els quals formaran part de la nostra història.

L'exposició corresponent a la onzena edició (2009), es troba a la Fontana d'Or de Girona fins el proper 27 de juny. També s'està celebrant paral.lelament la mostra "11 anys de Premi Honda ", amb totes les obres premiades en les anteriors edicions, al Palau de l'Abadia de Sant Joan de les Abadesses (Girona). Recollint les paraules del nostre admirat i valorat crític d'art Daniel Giralt Miracle, "Els artistes passen, els crítics també, però les obres queden com a testimoni d'una determinada circumstància històrica, que explica molt del que la gent fa i experimenta en un instant irrepetible. "

Gràcies al Premi de Pintura, Honda ha aconseguit reunir amb aquesta col lecció un exponent clar l'art del nostre temps, i amb això un referent del futur desenvolupament entre el món empresarial i la cultura.

Més informació: 
www.hondalagarriga.com
Tel. 93 8605025

Ramón Gaya homenatja la pintura a l'IVAM



L'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM) inaugura l'exposició 'Ramón Gaya. Homenatge a la pintura', en què l'obra de l'artista murcià, de qui enguany es commemora el centenari del seu natalici, "conversa" amb la dels seus pintors més admirats, des de representants de la creació oriental del segle XV fins a Picasso, passant per Velázquez. Este diàleg es concreta en cinquanta peces que Gaya (Múrcia, 1910-València, 2005) ha fet en la seua maduresa, durant els últims 30 anys de la seua carrera, i que revelen la "connivència" existent entre este artista i els seus referents.

Així ho ha assegurat avui el comissari del projecte, Pascual Masiá, qui ha presentat la selecció en roda de premsa al costat de la directora de l'IVAM, Consol Ciscar, el director de Projectes de la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC) --que organitza l'exposició al costat del museu valencià--, José Luis García Canido, i la delegada a València de la Fundació Caixa Múrcia, entitat patrocinadora, Lola Narváez.

Les obres exposades, procedents de diverses col·leccions particulars i els museus Ramón Gaya de Murcia i Municipal de Madrid, destil·len la passió que l'autor sentia per la pintura i que ha expressat "portant als seus quadres als autors als quals admirava". El públic podrà comprovar com entre els seus noms predilectes figuraven Murillo, Van Eyck, Rubens, Tiziano, Rembrandt, Vermeer, Van Gogh, Corot, Cezanne, Turner i, especialment, Velázquez.

Però, a més, s'ha sentit atret pel pensament de tradició oriental, el que es traduïx en el seu particular tribut a Shü Bun, Chu Ta i Hokusai, així com per la música, a la qual dedica els seus homenatges a Mozart i Stravinsky.

La variada nòmina d'autors en la qual Gaya va fixar la seua atenció és reflex de la seua voluntat de fugir de les classificacions tradicionals imposades per la història de l'art. De fet, deia que "l'estil és una presó fabricada per l'home per a arrecerar-se quan té por, quan se sent perdut, quan no encerta a ser lliure".

El recorregut expositiu oferix alhora l'oportunitat d'admirar el treball de maduresa de Gaya, el que va fer "quan se sentia més segur, ja que l'artista va trencar obres fins al final de la seua carrera", va recalcar Masiá.

L'obertura de la mostra, que es podrà preveure a l'IVAM fins al pròxim 5 de setembre, coincidix amb l'edició per part de la SECC i Pre-Textos de l'Obra Completa de Ramón Gaya, qui es definia a si mateix com un "pintor que escriu".

Amb motiu de l'exhibició s'ha publicat a més un catàleg que reproduïx les obres exposades i conté articles sobre la vida i l'obra de Gaya signats per Andrés Trapiello, Pascual Masiá, Consol Ciscar i poemes d'Enrique Rivas, Carlos Marzal, Vicente Gallego i Francisco Brines, entre d'altres.

El director de Projectes de la SECC, José Luis García Canido, ha subratllat el valor de Ramón Gaya com "icona per a tota una generació de la lluita per les llibertats" i ha recordat que per esta raó va haver de patir la "condemna" de l'exili.

L'artista murcià , que va participar en els anys 30 en les Missions Pedagògiques, s'ha situat al costat de la República després de l'esclat de al Guerra Civil, el que li porta a instal·lar-se a Mèxic amb l'ascensió de la dictadura franquista. Després d'un primer retorn a Espanya en 1960 ha estat prolongant les seues estades a Barcelona i, després, a València, on ha obert el seu estudi ja en 1974.

Per la seva banda, Consol Ciscar, ha destacat que "la neteja de les obres de Gaya naix per un rebuig al retòric i a l'expressionista, creant una aparent parquedat en la qual hi ha una creativitat inesgotable en què la pintura apareix sempre ordenada amb enquadraments i espais que s'imposen a si mateixos amb la seva mera presència".

La directora de l'IVAM ha afegit, sobre la possibilitat que la mostra viatge a altres ciutats, que "no és res difícil fer una itinerància d'una exposició de Ramón Gaya". El que és més complicat, ha puntualitzat, és que les entitats que presten les obres puguen cedir-les tot un any. "Però coses més difícils hem fet", ha afirmat. /EP

Rectificació de dates del VAD 2010



Rectificació de l'organització de les dates de la convocatòria per a la co-producció d'una obra site-specific:

La data límit d'inscripció de projectes per a la realització d'un treball audiovisual és el 15 de Juliol i no pas el 15 d'agost.
El termini de presentació de sol·licituds, per tant, és del 15 de juny al 15 de Juliol de 2010.
Consulteu tota la informació sobre aquesta i la resta de convocatòries a la web: http://2010.vadfestival.net/

VAD Festival Internacional de Vídeo i Arts Digitals
Plaça de l'Hospital, 6.
17004 Girona
T. 972 20 20 13

www.vadfestival.net
info@vadfestival.net


'Art i Guerra' a Ca l'Arenas de Mataró


Activitats del mes de juny a Ca l'Arenas, de Mataró:

*Cicle 'Art i Guerra'

Dissabte, 12 de juny a les 19,00h.
Visita guiada / 'Destrució, espoli i salvaguarda del patrimoni durant la Guerra Civil, l'exemple de Mataró'. A càrrec d'Assumpta Montellà, comissària de la mostra


Dimecres, 16 de juny a 2/4 de 8 del vespre
Conferència / 'El Castell de Perelada i de Sant Ferran de Figueres: dipòsits del patrimoni artístic'. A càrrec d'Agustí Vehí



Ca l'Arenas, Centre d'Art del Museu de Mataró
c. d'Argentona, 64
08302 Mataró (Barcelona)
Tel. 937 41 29 30
calarenas@ajmataro.cat
www.cultura.mataro.cat

Donació de Han Nefkens a la Joan Miró

'Doble llum', un diàleg entre Pipilotti Rist i Joan Miró, s'incorporarà a la col·lecció de la Fundació Joan Miró de Barcelona, gràcies a la donació de l'escriptor i col·leccionista d'art Han Nefkens. Aquesta donació és la primera de Han Nefkens a un museu de l'estat espanyol.

Han Nefkens (Rotterdam, 1954) adquireix obres d'art contemporani amb la voluntat de deixar-les en dipòsit a diversos museus. Segons les seves paraules: "Per a mi allò que és important és, més que posseir una obra d'art, compartir-ne la visió amb altra gent".

En aquesta línia, Nefkens s'ha fet càrrec de la producció d'una de les noves peces que la videoartista suïssa Pipilotti Rist prepara per a la seva mostra a la Fundació Joan Miró: Pipilotti Rist. Partit amistós – sentiments electrònics, que es presentarà del 8 de juliol a l'1 de novembre de 2010. Quan acabi l'exposició, l'obra passarà a formar part de la col·lecció de la Fundació com a donació del Sr. Han Nefkens, que ha manifestat: "Estic feliç de contribuir a que una artista que m'és tan estimada faci una obra pensada especialment per a la ciutat de la que em vaig enamorar fa anys. L'obra de Pipilotti és el meu dot per a Barcelona".

Pipilotti Rist, guanyadora del Premi Joan Miró 2009, ha manifestat la seva admiració per l'artista català en diverses ocasions, entre altres motius per un ús del color sense pors, com ella mateixa fa amb les seves obres.

Rist ha volgut exemplificar aquesta admiració i respecte pel mestre en l'obra Doble llum, un diàleg amb Joan Miró que s'estableix amb la projecció d'un vídeo damunt Femme, una escultura de l'any 1968 que forma part del fons de la Fundació Joan Miró. Una trobada entre els dos artistes que uneix els seus diversos codis visuals. 

Es dóna la circumstància que la primera obra que Nefkens va adquirir, l'any 2001, va ser justament una videoinstal·lació de Pipilotti Rist, que inaugurava la H+F Collection, anomenada així pel nom de Nefkens i el seu company Felipe. Aquesta col·lecció d'art contemporani està formada per fotografies, vídeos, instal·lacions i pintures d'artistes tan importants com Jeff Wall, Sam Taylor-Wood, Bill Viola, Shirin Neshat, Felix González-Torres, entre altres. Nefkens ha decidit deixar les obres en préstecs a llarg termini a museus dels Països Baixos i altres llocs, com el Centraal Museum a Utrecht, el Boijmans Van Beuningen de Rotterdam, l'Stichting de Pont de Tilburg, el Huis Marseille d'Amsterdam i el FRAC Nord-Pas de Calais a Dunkerque. Aquest darrer exposa en l'actualitat unes 50 obres de Nefkens en préstec.

Des de l'any 2005 Han Nefkens ha adquirit i encarregat obres destinades a exposicions especifiques i altres projectes a títol personal i des de la Fundació ArtAids i la H+F Collection.

Ara, Doble llum quedarà a la Fundació gràcies a la generositat del Sr. Han Nefkens que considera que "L'acte de donar és un dels valors més infravalorats de la nostra societat. Al crear alguna cosa que puc compartir amb altres persones aconsegueixo esdevenir part del món. Quan comparteixes, no estàs sol"

Fundació Joan Miró                                                    
Parc de Montjuïc, s/n
08038 Barcelona
www.fundaciomiro-bcn.org


Ricardo Trigo a la Roca Umbert de Granollers

Ricardo Trigo
Del 17 de juny al 17 de juliol
Roca Umbert / Granollers
http://www.rocaumbert.cat

Ricardo Trigo parteix de diferents enunciats filosòfics a partir dels quals crea un guió que cedeix a uns actors amateurs, que l'interpreten segons la pròpia vivència. Es tracta d'un experiment social i d'improvisació teatral que centra l'interès en els procés que es dóna al contraposar allò real amb allò fictici al posar en relació certs codis. El resultat és un treball videogràfic desconcertant, que bascula contínuament entre diferents camps semàntics fent xocar entre si filosofia, representació i societat. Els actors que intervenen a la filmació han estat seleccionats per l'artista a través de càstings que s'han fet a Sabadell, Terrassa i Granollers.

'Enrenou' es va iniciar a principis de 2010 als tallers de producció de L'Estruch de Sabadell i és un dels treballs seleccionats a la convocatòria de projectes expositius de l'Espai d'Arts 2009.

Les filmacions, construïdes en un principi com a capítols, es transformen en un film que es presenta a la sala d'exposicions, convertida en sala de cinema per a l'ocasió.

- Projeccions a les 17.30 h, 18.30 h i 19.30 h

- Dijous 17 de juny a les 20 h : Inauguració de l'exposició

- Divendres 2 de juliol, de les 9 h a les 14 h : Taller de filmació i edició amb mòbil dirigit per RicardoTrigo
Per a majors de 16 anys. Activitat gratuïta. Places limitades. Inscripcions aespaidarts@fabricadelesarts.cat

- Dijous 8 de juliol a les 19 h Ricardo Trigo explicarà el procés de producció d'Enrenou

Visites comentades Cada dimecres a les 19 h
Visites concertades per a grups: 938604795 o espaidarts@rocaumbert.cat

Nits de música a la Fundació Joan Miró


A l'estiu teniu una cita amb la nit, la música i Barcelona a la Fundació Joan Miró.



Konvent.0 / Berguedà / edició 2010

konventpuntzero
cal rosal (berguedà)
12, 13 i 14 de juny

> Llistat d'artistes del Konvent.0 en la seva edició 2010
 
* habitacions ZERO:

abel castells (cal rosal), marc sellarès (guardiola del bages), anna tort (arbúcies), mireia ferran (berga), col·lectiu dejâva (berguedà), jordina tió /mercè rocadembosc,/mercè serra/montserrat  argerich (sant pol de mar/merlès/la segarra/prats ll.), eva figueres (moià), pep anglès (berga), eva soto/antònia casellas (manresa/berga), montserrat comellas/elena boix(gironella/olot), gloria royo (valència), col·lectiu l'aparador (la seu d'urgell), núria rion (la canonja tarragona), nuvu jabois (barcelona), col·letiu la virtual room (barcelona/valència/santander), joan canal (berga/andorra), josep grifoll (casserres), ana abascal     (santander), pep anglès/laia s.sistach/ eva Selma (barcelona/berga), gerard vilardaga/eulàlia zaballa (berga), laura celada (barcelona), montserrat tintó (avià), àlex pascual sallent, sònia corominas (gironella), jordi plana (berga), gabriel de martínez  (montevideo), yorgos k. (cercs), txema rico (colònia jorba), roser oduber (calders), amadeu ferrer (barcelona), césar font (barcelona), montserrat moliner (girona), elsa guerra (manresa), sala 13 -sintetitza't- (berga), césar font (barcelona), col·lectiu prískop (berguedà), xavier moreno (premià de mar), maria romero (barcelona), col·lectiu filòmans (puig-reig), angelina vilella (berga).

* Foradekonvent

eduard fíguls (el centre), jordi plana (sol i cel), sergi fernàndez (cal tort), pep pérez (9rovelló), EAD gironella (cal tàpies)

> Ritual

art, música, experimentació, límit sobre límit, poesia, dansa, òpera, performaces,

>  Freqüènciapuntzero / Programació:

Dissabte, 12 de juny 2010

16.00 COÀGUL POESIA, NOISE
16.45 VLADIVOSTOK POESIA, PIANO
18.00 SANT IGNATIUS CONSPIRACY DUB DUB MANRESÀ
19.30 MR FANTASMITÜ IDM, TECHNO
21.00 CHIN YI POST ROCK
21.50 TOM CARY ROCK PROGRESSIU, NOISE
22.45 LANUBEFROMRUSSIA FREE ROCK, IMPRO KRAUTROCK, ANTORCH SONG
23.45 NO PARFUM DARK AMBIENT, EXPERIMENTAL
00.25 DUO CAPHRE ELECTRÒNICA, EXPERIMENTAL
01.00 CÀNDIDA IMPRO PINTURA, DISCO
01.20 MR FANTASMITÜ CHICAGO, TECHNO
03.30 SAMUEL M TECHNO

Diumenge, 13 de juny 2010

13.00 ÒPERA-STUDI ELECTRO ÒPERA
13.45 MISCEL.LÀNIA Nº3 FREE JAZZ AMB VEU (celeste àlias)
16.00 ANÒNIMA URBS FREE ROCK AMB DANSA
17.30 SAN TA RI TA PANIRAMA DANSA, INSTRUMENTS ARCAICS
19.30 C_UTTER NOISE, PERFORMANCE I POESIA
 
Dilluns, 14 de juny 2010

13.00 DJ ERIK PIAFF POP, TECNO, AMBIENT
17.00 GOD HEARD ME EXPERIMENTAL, POP
18.00 PERE PERA TECHNO, HOUSE
19.00 FREE JAM ELECTRÒNICA, EXPERIMENTAL

Més info: 

Cicle 'El projector' a Foto Colectània


Dimarts, 15 de juny del 2010 a les 19.30h,  Merche Fernández Sagrera projecta:
'Un autor oculto y otros escondidos'

- Primera part
Un fotògraf mostra el seu arxiu
Arturo Ferrán i Albareda (1887 – 1984)  fotògraf industrial

- Segona part:
Els arxius mostren els seus fotògrafs.

Miquel Agulló Padrós - Alfonso - J. Andrieu - Josep Artigas - Audouard y Cia. - Ramón Batlles-Josep Compte - Beauchy - Adolphe Braun - Josep Banús - Pere Català Pic - Agustí Centelles - D.X. - André-Adolphe-Eugène Disdéri - Antoni Esplugas - Foto Giacomelli - Franck y Wigle - Christian Franzen - Rafael Garzón - Emili Godes - Gjon Mili - Foto Harlip - Philippe Halsman - Fritz Henle - Jun Miki - Yousuf Karsh - Alberto Korda - Gustavo Larauza - J. Laurent - Linares - Fernand Lochard - Luis Ramón Marín - Oriol Maspons / Julio Ubiña - Merletti - Meyer Frischling - Moliné y Albareda - Nadar (Gaspard-Félix Tournachon) - Hans Namuth / Georg Reisner - A.y E. F. dits Napoleon – A. F. Napoleon - Alfred Noack - J. Nyssen - Pécsi József - Carlos Pérez de Rozas - Joan Andreu Puig Farran - Rambol (Ramon Boladeres) - Frieda G. Riess - Ramon Roig - Josep Sala - Santonja - Erich Salomon - Adrià Torija - Uphor (Francesc Gibert) - Underwood & Underwood Publishers - Joan Vilatobá - Hermann Witte .
Ramon Roig -   Frieda G. Riess -  Adolphe Braun

Entrada gratuita. Aforament limitat.

Fundació Foto Colectània
Julián Romea, 6
08006 Barcelona
Tel.: 93 217 16 26
colectania@colectania.es
www.colectania.es

Els premis LUX 2009 a Granollers

Dijous dia 10 de juny, a les 8 del vespre,  s'inaugura a la sala d'actes de la Biblioteca Roca Umbert, ( Prat de la Riba, 77 de Granollers)  l'exposició itinerant dels premis LUX 2009, els guardons impulsats per l'Associació de Fotògrafs Professionals d'Espanya (AFPE).
 
El Premi Nacional de Fotografia Professional LUX el convoca l'AFPE des de 1993 i any rere any  s'ha anat consolidant i esdevenint el referent estatal de la fotografia professional. El premi atorga els guardons de Lux Or, Plata i Bronze i inclou dotze categories diferents: publicitat, moda i bellesa, arquitectura, industrial, retrat, reportatge social,... la meitat de les quals, en aquesta passada convocatòria, van ser valorades a Barcelona i l'altra, a Madrid, cosa que permet estendre la representativitat geogràfica dels membres del jurat. L'edició de 2009 va tenir un rècord de participació, amb més de 1.000 obres presentades, 32 trofeus lliurats i 22 finalistes.
 
Fins al 10 de juliol, el públic podrà veure el conjunt d'obra premiada en la darrera edició dels premis de fotografia professional més prestigiosos de l'Estat.
 
Horari de visita: fins al 25 de juny, matí de dimecres i divendres, de 10 h a 14 h, i tarda de dilluns a dissabte, de 16 h a 20.30 h; a partir del 27 de juny, de dilluns a divendres, de 9 h  a 15 h.
 
C/Josep Maria de Sagarra, 74 Baixos 
08402 GRANOLLERS 
Tel. 608 944 358

Sopar d'agraiment al crític J.M. Cadena

El Gremi de Galeries d'Art de Catalunya i Art Catalunya s'ha organitzat un sopar d'agraïment al Sr. Josep Mª Cadena, per tot el que les galeries d'art catalanes li deuen com a crític d'art que ha tingut en compte les seves propostes en els seus escrits i fent-les referents d'aparadors d'art de qualitat. Tots sabem que aquesta actitud no és la corrent en l'àmbit de la crítica i per això el Gremi i Art Catalunya van pensar que era necessari aquest reconeixement especial a la seva persona. 

La celebració de l'acte serà el dijous 10 de juny, a les 21h., al restaurant Principal (C/ Provença, 286-288 - Barcelona). 
 
[bio] Josep M. Cadena, nascut a Barcelona al 1935, periodista, escriptor i crític d'art, ha sigut professor a diferents escoles de periodisme, així com a la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Autònoma de Barcelona.  

Des del 1958 ha treballat a diferents mitjans informatius com premsa, ràdio i televisió. Var ser un dels fundadors i primer subdirector del diari Avui i director de Hoja del Lunes. Des de la seva feina destaca la seva imparcialitat. Com ell mateix declara, el més important per a ell ha sigut estar a "la cuina del periodisme", on ha fet de reporter i informador local, en el lloc on la notícia es crea i es contrasta amb d'altres informacions. Fins fa poc, ha estat col·laborador de El Periódico de Catalunya, on la seva pàgina de crítica d'art era un referent i un model d'eclecticisme. 

Ha publicat llibres de divulgació  històrica, amb esperit incisiu i gran professionalitat, així com més de cinquanta llibres sobres art contemporani, aconseguint ser una de les veu més reputades de la crítica d'art a Espanya. 

Ha sigut directiu de l'Associació de la Premsa de Barcelona i del Col·legi de Periodistes de Catalunya. Actualment és el Secretari General del Consell de la Informació, que vetlla per l'aplicació del Codi Deontològic dels periodistes de Catalunya.  

Des del 1995, està en possesió de la Creu de Sant Jordi i del Premi Ciutat de Barcelona.

Organitza:

Gremi de Galeries d'Art de Catalunya
Associació Art Catalunya